تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۹۶۳۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در جايگاه نخست بخش تعاوني کشور
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: خوزستان با توجه به هم مرزی با کشور عراق و کویت بیشترین حجم صادرات را در بخش تعاون در اختيار دارد و این مساله موجب شده تا خوزستان در حوزه تعاون کشور جایگاه نخست راا ز نظر کمی و کیفی به خود اختصاص دهد.

انصاري اظهارکرد: سال گذشته بیشترین صادرات در حوزه  تعاونی های کشور توسط تعاونی های خوزستان انجام گرفته است.

وی افزود: تعاونی های مرزنشین کشور در سال گذشته بیش از 375 میلیون دلار صادرات انجام داده اند که از این ميزان بیش از 92 میلیون دلار مربوط به تعاونی های مرزنشین استان بوده است.

انصاری تصريح كرد: تمام تعاونی های کشور در سال گذشته حدود يك میلیارد و 100 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادرات انجام داده اند که سهم خوزستان از این ميزان بیش از 205 میلیون دلاربوده و این مساله نشان دهنده نقش تاثیرگذار تعاونی های استان در صادرات کشور است.

وی عنوان کرد: در دوران تحریم به دلیل کمبود نقدینگی در بازار و عدم سرمایه گذاری در بخش تعاونی ها، رونق اقتصادی وجود نداشت که این مساله موجب رکود اقتصادی تعاونی ها شده بود.

انصاری با بيان اينكه رشد سرمایه گذاری و اشتغال از مهمترین اهداف تشکیل تعاونی ها است، خاطرنشان کرد: اساسی تشکیل تعاونی ها جمع آوری پول های فردي مردم و ساماندهی آن ها است تا با کمک اين ظرفيت، اشتغال زایی و صادرات و واردات انجام شود.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه استان ما بیش از 4 هزار روستا دارد، اظهارکرد: خوزستان به عنوان استان پایلوت تشكيل تعاونی های روستایی انتخاب شده که این امر به دلیل وجود تعاونی های مرزنشین فعال و تعداد بسیار بالای روستاها بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار