تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۹۶۴۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
تدوین برنامه جامع 10 سال آینده مسکن
در طرح جامعی که تا سال 1405 تدوین شده برنامه 10 سال آینده مسکن در این طرح دیده شده که در این طرح تعداد واحدهای مسکونی موجود و نیازهای حاد و نیازهایی که در جریان تشکیل خانواده‌های جدید ‌وجود دارد برنامه‌ریزی تدوین شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح جامعی که تا سال 1405 تدوین شده برنامه 10 سال آینده مسکن در این طرح دیده شده که در این طرح تعداد واحدهای مسکونی موجود و نیازهای حاد و نیازهایی که در جریان تشکیل خانواده‌های جدید ‌وجود دارد برنامه‌ریزی تدوین شده است.

سیدمحمد پژمان روز گذشته در پایان سفر یک روزه خود به اهواز در جمع خبرنگاران عنوان‌کرد: توزیع و نقطه اثر این نیازها مشخص است که از تمام نقاط کشور جمع‌آوری شده است و برای تحقق طرح جامع مسکن مقدمات لازم باید فراهم شود.

وی افزود: اولین اقدام شناسایی عرصه‌هایی است که واحدهای مسکونی در آن‌ها ساخته می‌شود که این کار به حوزه راه و شهرسازی محول شده تا مقدار نیاز و ظرفیت‌های موجود را در بررسی و در طرح جامع بیاورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان‌کرد: تمام ظرفیت‌های در طرح جامع دیده می‌شود زیرا اگر بستر لازم مسکن وجود نداشته باشد ساخت و ساز و تامین نیاز مسکن با مشکل مواجه می‌شود. به همین منظور مطالعات لازم در قالب طرح جامع مسکن برای 10 سال آینده انجام شده است.

پژمان اظهارکرد: با استفاده از این طرح اگر نیاز در ساخت مسکن در منطقه‌ای دیده می‌شود اعلام و برای کمبود آن چاره اندیشی می‌شود و پس از آن انجام این مطالعات در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ساخت مسکن معمولا توسط بخش‌خصوصی انجام می‌شود؛ به طوری‌که بیش از 90 درصد ساخت و ساز مسکن در کشور توسط بخش‌خصوصی صورت می‌گیرد و از ادوار گذشته سهم دولت در ساخت مسکن بیش از 5 درصد نبوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: امروز در حوزه مسکن باید با مکانیزم‌های متفاوتی نسبت به گذشته طراحی کنیم. اگر کسانی که در عرصه تولید فعالیت کمی دارند، باید زمینه را به گونه‌ای برای آن‌ها فراهم کنیم تا فعالیت ساخت و ساز برای آن‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد و طوری باشد که هم آن‌ها متنفع شوند و هم به نحوی باشد که متقاضی توان خرید مسکن را داشته باشد.

پژمان بیان‌کرد: برای این‌که هم عرضه و تقاضای مسکن را تقویت کنیم باید تقاضا را موثر کنیم. در این راستا افزایش وام مسکن اقدامی بود که انجام شد که متقاضی می‌تواند تا حداقل 50 درصد قیمت تمام شده مسکن را از طریق تسهیلات تامین کند.

وی یادآورشد: برای این‌که رشد مسکن معقول و منطقی باشد از راه‌های توانمندسازی تقاضا باید به نحوی باشد که متوازن صورت گیرد؛ یعنی اقشار مختلف در هر طبقه اقتصادی توان خرید مسکن را داشته باشند.

پژمان خاطرنشان‌کرد: علاوه بر افزایش سقف وام مسکن، مجموعه‌های حمایتی دیگری در حال برنامه‌ریزی است که کم کم اجرایی می‌شود تا اقشار مختلف از مسکن بهره‌مند شوند.


معاون وزیر راه در این سفر از روند اجرایی پروژه 2 هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز دیدن کرد و نشستی با مسوولان اجرایی این پروژه نیز داشت. وی همچنین نشستی با مدیران عامل شرک‌های خدمات‌رسان اعم از آب و فاضلاب، گاز و برق و مدیرکل راه و شهرسازی، معاونان و روسای اداره‌های راه و شهرسازی شهرستان‌های استان داشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار