تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۹۶۴۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث خانه هنرمندان در آبادان یک ضرورت است
در جلسه مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان با هنرمندان این شهر مقرر شد موضوع احداث خانه هنرمندان آبادان پیگیری شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان ظهر سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات هنرمندان آبادان که با حضور اعضای مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان و جمعی از هنرمندان این شهر در سالن اجتماعات شورا برگزار شد، اظهار کرد: از نداشتن سالن پلاتو در آبادان متعجب هستم و به طور حتم این موضوع پیگیری می‌شود.

خلیل جنامی بیان اینکه مسئولان کشوری باید به هنرمندان آبادان توجه کنند، افزود: به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام دادم و به وی اعلام کردم که در آبادان سالن پلاتو وجود ندارد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه هنرمندان آبادانی در جشنواره‌های مطرح کشوری شرکت کرده و عناوین بسیاری را نیز کسب می‌کنند چرا اکنون باید در سالنی فعالیت کنند که دارای شرایط نامناسب و غیربهداشتی است؟ متاسفانه سالن تمرین آنها سیستم تهویه نیز ندارد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان با تأکید بر اینکه احداث خانه هنرمندان در آبادان یک ضرورت است، عنوان کرد: برای احداث خانه هنرمندان در آبادان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی به نقش بسیار مهم هنر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تئاتر نقش بسیار مهمی در ساماندهی، ارتقای مولفه‌های اجتماعی و تقویت فرهنگ ملی دارد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان تأکید کرد: تئاتر به عنوان هنر اجتماعی ممتاز و اثر گذار، همواره راه رشد و تعالی خود را در تاریخ تحولات خود پیموده است.

جنامی بیان کرد: شهر آبادان دارای استعدادهای بالایی در بخش‌های فرهنگی و هنری است و نیاز است که توجه ویژه‌ای به هنرمندان و فعالان هنری این منطقه صورت بگیرد.

پلاتو دغدغه جدی هنرمندان آبادان است

حمید حنظل عیدانی، رئیس شورای شهر آبادان نیز در این جلسه اظهار کرد: سالن پلاتو یک حق مسلم است ولی برای من جای تعجب است که به چه علت پس از سال‌ها این حق را نگرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه فعالیت های هنرمندان از روی عشق و علاقه است، افزود: هنرمندان فضای روح را برای مردم تامین می‌کنند و در بسیاری از موارد نیز هزینه‌های مربوطه را خود تامین می‌کنند؛ این توفیقی است که نصیب هر فردی نمی‌شود.

رئیس شورای شهر آبادان تصریح کرد: به اعتقاد من دستگاه‌های اجرایی که فعالیت آنها در زمینه هنر تخصصی است باید وظیفه خود را به صورت شایسته‌ای انجام دهند.

حنظل عیدانی ادامه داد: در حوزه گسترده فرهنگ و هنر همه کارها را نمی‌‌توان از جایی درخواست داشت و باید به صورت گروهی اقدام شود.

وی عنوان کرد: جای پرسش است که چرا تالار مهر آبادان در اختیار هنرمندان این شهر قرار نمی‌گیرد؟ این مشکل را رفع خواهیم کرد. در حال حاضر نبود سالن پلاتو در آبادان یکی از دغدغه‌های جدی هنرمندان این شهر است.

رئیس شورای شهر آبادان بیان کرد: در بودجه شهرداری موضوع فرهنگسرا را مصوب کردیم و پیشنهاد می‌کنیم در فرهنگسرا نیز یک سالن پلاتو در نظر گرفته شود.

عیدانی با اشاره به استفاده از سرمایه‌گذاران برای احداث سالن پلاتو اضافه کرد: در حال حاضر با تلاش‌هایی که انجام داده‌ایم چند سرمایه‌گذار را در آبادان جذب کردیم و سعی می‌کنیم از طریق این سرمایه‌گذاران چند سالن همراه با پلاتو در این شهر احداث شود.

گفتنی ست؛ نبود سالن پلاتو، مجهز نبودن سالن ثامن‌الائمه آبادان، اجازه ندادن به منظور تمرین در تالار مهر آبادان و نبود حمایت و همکاری لازم از سوی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان از جمله مشکلاتی بود که توسط هنرمندان در این جلسه مطرح شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار