تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۹۶۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
7 هزار هکتار از طرح احیای دشت خوزستان در دزفول در دست اجراست
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: هفت هزار هکتار از طرح احیای دشت خوزستان با پیشرفت فیزیکی 40 تا 90 درصد در شهرستان دزفول در دست اجرا می باشد.

طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری با هدف احیای دشت های خوزستان و ایلام در نقاط مختلف این دو استان در دست اجرا می باشد.

احمد زارعی روز سه شنبه در حاشیه بازدید فرماندار ویژه دزفول و جمعی از مسوولان محلی از روند اجرای طرح احداث شبکه های فرعی در حوزه شبکه آبیاری دز در شهرستان دزفول افزود: عملیات اجرایی احداث شبکه های آبیاری در سطح دو هزار و 300 هکتار از منطقه صفی آباد ، بن جعفر ، سنجر و روستاهای زاویه دزفول توسط شرکت جهاد نصر کردستان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا می باشد.

وی اعتبار اولیه این طرح را که شامل احداث شبکه های فرعی درجه سه می باشد 150 میلیاد ریال عنوان کرد و گفت:عملیات اجرایی این طرح از تیرماه پارسال آغاز شده و پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد:چهار هزار و 700 هکتار دیگر از طرح احیای دشت خوزستان در محدوده شهرستان دزفول نیز با پیشرفت فیزیکی 40 تا 50 درصد توسط مجریان در دست اجرا می باشد.

وی بیان کرد:احداث شبکه های فرعی در سطح هفت هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول در راستای اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری با هدف افزایش بهره وری و افزایش راندمان آبیاری اجرا شده و نقش مهمی در کاهش تلفات آبیاری در بخش کشاورزی دارد ضمن اینکه در افزایش عملکرد تولید محصولات زراعی و باغ های مرکبات منطقه نقش مهمی دارد.

زارعی گفت:طرح احیای دشت خوزستان تاکنون در سطح پنجهزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول اجرا شده و به بهرداری رسیده است ضمن اینکه پنجهزار هکتار دیگر از اراضی این شهرستان در راستای اجرای این طرح در مرحله واگذاری به پیمانکار می باشد.

حبیب اله آصفی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول نیز در دیدار از روند اجرای طرح احداث شبکه های فرعی در حوزه شبکه آبیاری دز در شهرستان دزفول از روند اجرای این طرح توسط شرکت جهاد نصر کردستان ابراز رضایت کرد و گفت:اجرای بخشی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان دزفول با وجود ظرفیت های فراوان در بخش کشاورزی رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

مهندس کریمی مدیر پروژه شرکت جهاد نصر کردستان در حوزه شبکه آبیاری دز نیز ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای این طرح گفت:شرکت جهاد نصر کردستان مجری طرح مذکور جلوتر از برنامه این طرح را در دست اجرا دارد.

شهرستان دزفول با 90 هزار هکتار زمین قابل کشت از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار می باشد به طوریکه سالانه دو میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار