تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۹۶۴۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمبولانس‌های شبکه بهداشت و درمان ماهشهر تجهیز شد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر از تجهیز آمبولانس های این شهرستان به تجهیزات و امکانات درمانی جدید و مطابق با استانداردهای کشوری خبر داد.

علیرضا قدری اظهار کرد: این اقدام در راستای ایمن سازی اعزام بیماران به درون و بیرون شهرستان انجام شده است.

وی افزود: این تجهیزات با اولویت بندی نیازها و بررسی مسیرهایی که بیشترین اعزام در آنها صورت می گیرد خریداری و نصب شده که با استفاده از این تجهیزات، میزان رسیدگی و مرگ و میر کاهش می یابد.

قدری ادامه داد: تجهیزات خریداری شده شامل جامبک دارویی (کیف آلومینیومی تاشو برای نگهداری داروها)، برانکارد لانگ بک برد (برای استفاده موارد تصادفی بسیار حاد که احتمال آسیب دیدگی کمر و شکستگی کمر وجود دارد) و ساکشن پرتابل برقی( به عنوان ساکشن مکنده سیار جهت بیمارانی که دچار استفراغ شدید یا ترشحات حلقی باشند استفاده می شود) می باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر تصریح کرد: همچنین آتل های بادی دست و پا (در مواردی که شکستگی اندام های تحتانی و فوقانی دست و پا وجود داشته باشد) و دستگاه D.C شوک(شوک الکتریکی) که با سیستم اتوماتیک دفیبریلاتور و با دو عدد پنل، به بیمارانی دچار ناراحتی قلبی و سکته به صورت خودکار شوک وارد کرده و از حمله قلبی منجر به فوت جلوگیری می کند از جمله دیگر تجهیزات می باشد.

وی اعتبار هزینه شده برای تجهیزات خریداری شده را 138 میلیون ریال عنوان کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار