تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۶۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست خبری؛
رییس هیات: ورزش‌ همگانی خوزستان کمبودهای بسیاری دارد
رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این‌که یكی از پرجمعیت​ترین هیات‌های ورزشی استان و کشور هستیم، گفت: کمبودهای بسیاری داریم و در راستای تحقق برنامه‌های‌مان، نیازمند همکاری شهرداری‌ها هستیم
رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این‌که یكی از پرجمعیت​ترین هیات‌های ورزشی استان و کشور هستیم، گفت: کمبودهای بسیاری داریم و در راستای تحقق برنامه‌های‌مان، نیازمند همکاری شهرداری‌ها هستیم.

حمید سالمی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته المپیك كه عصر روز گذشته (سه​شنبه) در محل این هیات برگزار شد، با تسلیت درگذشت علی هویسی، اظهاركرد: هیات همگانی یك هیات پرمخاطب است و قطعا شاهد برگزاری همایش​های آن با جمعیتی فراتر از هزار نفر بوده​اید. گروهی که در این همایش‌ها حضور پیدا می‌کنند، جدا از ورزشكاران سازمان​یافته ما هستند و به صورت خودجوش در همایش‌ها شركت می​كنند. همایش‌های پیاده‌روی‌ای كه برگزار می​كنیم، بیشترین مخاطب را دارند.

وی با اشاره به آغاز هفته المپیك از دوم مردادماه، گفت: این هفته به عنوان هفته المپیك در سطح جهان معرفی شده است و هدف آن صلح، دوستی و اخوت بین جامعه ورزش است. هیات‌های سراسر کشور نیز بر اساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون ورزش‌های همگانی، باید در این هفته به انجام فعالیت‌هایی بپردازند و ما هم بر این اساس به تمام شهرستان​های استان اعلام كرده​ایم كه برای حفظ سلامتی و تندرستی مردم، در هفته المپیك برنامه​هایی داشته باشند. البته با توجه به این‌كه خوزستان منطقه گرمسیری است، شاید نتوانیم خیلی از برنامه​هایی كه فدراسیون در نظر دارد را انجام دهیم.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با اشاره به انتخاب مجددش برای چهار سال به عنوان رییس هیات، خاطرنشان‌كرد: در سال 93 با توجه به عملكردی كه داشتیم، توانستیم در بین تمام هیات​های استانی كشور به عنوان یكی از هیات​های برتر انتخاب شویم كه یكی از شاخصه​هایی كه در این انتخاب، تاثیرگذار بود برگزاری همایش‌های پیاده​روی‌ای بود که ما در سطح استان برگزار کردیم.

وی بیان‌كرد: 27، 28 رشته تحت پوشش هیات ما هستند، در حالی كه بیشتر هیات​ها فقط یك رشته را پوشش می​دهند و می​توان گفت ما یكی از پرجمعیت​ترین هیات‌های ورزشی استان و کشور هستیم. در هر صورت انتخاب مجددم به عنوان رییس هیات، مسوولیت من را در برابر اعتمادی كه به من شده است، چندین برابر می‌كند و باید تلاش كنیم، برتری سال 93 را در سال 94 نیز حفظ كنیم.

سالمی با بیان این‌كه كمبودها بسیار است، گفت: شهرداری​ها در راستای تحقق برنامه​های‌مان بسیار می‌توانند به ما كمك كنند. در گذشته 26 پارك و ایستگاه ورزشی فعال داشتیم، در حالی‌كه این تعداد به دو پارك رسیده است و قرار بود، شهرداری​ها در این راستا به ما كمك كنند اما متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است. باتوجه به اهمیت ورزش‌  همگانی نیز‏، استاندار خوزستان طی اولین جلسه شورای ورزش استان در سال 94، خواستار این شد كه یكی از جلسات شورا به ورزش همگانی اختصاص پیدا كند.

وی در ادامه بیان‌كرد: یكی از نتایج ورزش صبحگاهی این است كه مردم از طریق آن به پیاده‌روی روی می‌آورند و علاقه‌مندان به آن نیز بیشتر خواهند شد ولی مشكل عدیده‌ای كه در این راستا وجود دارد، این است كه جاده‌های سلامت ما كم هستند و در این راستا بازهم شهرداری‌ها وظیفه دارند كه امكانات این جاده‌ها را بیشتر كنند. دو سال هم است كه ورزش محلات از محیط كاری هیات همگانی خارج شده است و توجه و رسیدگی به آن از وظایف شهرداری محسوب می​شود.

رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت: ما یكی از هیات​هایی هستیم كه سه خانم در شهرستان​ها به عنوان رییس هیات مشغول به فعالیت هستند و یكی از هیات​هایی هستیم كه برای بخش بانوان نیز برنامه داریم. 27، 28 هیات ورزش همگانی در سطح استان فعال هستند كه در این بین، هیات‌های​ شهرستانی خرمشهر، بهبهان، شوش، مسجدسلیمان، بندرامام، ایذه، سوسنگرد و كارون از هیات​های فعال ما محسوب می​شوند.

در ادامه این نشست فرشید احمدی‌فر، دبیر هیات ورزش‌های همگانی خوزستان اظهاركرد: 27 رشته زیر مجموعه هیات ورزش‌های همگانی استان است و ما در سال 93 توانستیم سه پیاده​روی بزرگ در سه شهرستان و همچنین 144 پیاده​روی كوچك در مناطق مختلف استان برگزار كنیم كه این همایش‌های پیاده​روی با هدف سلامتی مردم برگزار شدند.

وی افزود: در بخش برگزاری جشنواره​های استانی در هر دو بخش آقایان و بانوان نیز 43 برنامه در بخش پرواز بادبادك​ها، 22 برنامه در بخش فریزبی، 20 برنامه در بخش ماهی‌گیری ورزشی، 16 برنامه در بخش كوه‌پیمایی، 21 برنامه استانی و برون​استانی در بخش گردشگری ورزشی، 12 برنامه در بخش دو عمومی، 12 برنامه در بخش آمادگی جسمانی و 10 برنامه در بخش دوچرخه​سواری برگزار كردیم.

دبیر هیات ورزش‌های همگانی خوزستان بیان‌كرد: در استان خوزستان 79 پایگاه ورزشی فعال داریم كه در سال 93 برای راه​اندازی 12 جاده سلامت برنامه​ریزی كردیم كه البته از این تعداد 10 جاده راه​اندازی شد. همچنین برای برگزاری 107 كلاس آموزشی برنامه​ریزی شده بود كه 43 كلاس برگزار شد و بیش از یک هزار و 500 مربی در این كلاس​ها حضور پیدا كردند.

وی عنوان‌كرد: در بخش فرهنگی نیز سال پرنشاطی داشتیم و یكی از كارهای خوبی كه انجام دادیم این بود كه دو سال متوالی است كه در استان خوزستان، در اربعین حسینی پیاده​روی اربعین را برگزار می​كنیم.

احمدی‌فر گفت:‌ همان‌طور كه می​دانید فلسفه وجود هیات ورزش‌های همگانی، قهرمانی نیست ولی ما در این بخش هم بی‌كار نبودیم و فعالیت​هایی انجام دادیم و در این راستا، استان خوزستان در رشته​های داژبال، راگ فوتبال و فریزبی به عنوان قهرمانی كشور دست پیدا كرد و این قول را هم می​دهیم كه در سال جاری نیز در بسیاری از رشته​های تحت پوشش​مان به عناوین قهرمانی دست پیدا كنیم. مجموعه این فعالیت​ها نیز باعث شد كه هیات استان در بین هیات​های كشور به عنوان هیات برتر انتخاب شود.

وی افزود: برنامه​های خوبی هم برای سال 94 در نظر داریم و در سال جاری می​خواهیم ورزش كاركنان را نیز فعال كنیم، چرا كه قشر بسیاری از كاركنان به دلیل فعالیت پشت میزی‏، دچار كم‌تحركی شده​اند و توجه به این موضوع اولین اولویت كاری ما در سال جاری است. همچنین فعال كردن پارك​ها در تمام مناطق استان و انجام كارهای زیربنایی در بخش داژبال بانوان، از دیگر اقداماتی است كه قصد انجام آن را در سال جاری داریم. ما همچنین می​خواهیم ورزش​های فریزبی، چوگو و داژبال را به دل آموزش و پرورش ببریم و از طریق مدارس، این رشته​ها را فعال‌تر و ساماندهی كنیم. هیات همگانی تنها است و شهرداری​ها باید در راستای تحقق برنامه‌های‌مان به ما كمك كنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار