تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۹۶۴۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اندیمشک:
ثبت حماسه چهارم آذر در تقویم ملی از مطالبات به حق مردم اندیمشک می باشد
فرماندار شهرستان اندیمشک گفت: ثبت حماسه چهارم آذرماه سال 1365 در تقویم ملی از مطالبات به حق مردم این شهرستان می باشد که باید با تلاش همه دستگاهها محقق شود.

حمیدرضا گودرزی چهارشنبه در نشست هماهنگی ثبت حماسه چهارم آذر اندیمشک با تاکید بر همکاری ادارات و نهادها در ‏این راستا گفت:برای ثبت این روز مهم در تقویم کشور باید برنامه ریزی ‏درستی انجام داد ضمن اینکه دبیرخانه کنگره شهدای چهارم آذر نیز باید نسبت به جمع آوری مستندات در این زمینه اقدام کند.

وی افزود: توجه به خواسته ها و مطالبات خانواده معظم شهدا در این زمینه مهم و ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار عباس عیدی از فرمانده دوران دفاع مقدس نیز در این نشست که در محل فرمانداری اندیمشک برگزار شد گفت: چهارم آذر سال 65 نماد ایثار و فداکانی مثال ‏زدنی مردم شهرستان اندیمشک می باشد.

وی با تاکید بر جمع آوری آثار و مستندات مربوط به این مقاومت جانانه در برابر ‏طولانی ترین بمباران هوایی دشمن افزود: مسوولان بسیاری از نهادهای مهم کشور در مراسم ‏تشییع پیکر مطهر شهدای چهارم آذرماه سال 1365 در اندیمشک حضور داشتند.‏

این فرمانده دفاع مقدس افزود: با پیگیری و ارایه مستندات می توان این ‏روز تاریخی سرشار از ایثار و مقاومت را ثبت ملی کرد.‏

‏مرتضی طیبی دبیر ستاد چهارم آذر نیز در این نشست گزارشی از برنامه ها و اقدامات ‏انجام شده برای ثبت این روز مهم را ارایه کرد.‏

در چهارم آذر سال 65 شهر اندیمشک به مدت یک ساعت و 45 دقیقه مورد تهاجم هوایی 54 فروند هواپیمای دشمن بعثی قرار گرفت و 300 نفر ‏به شهادت رسیدند.

مردم اندیمشک که نقش مهمی در پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشتند یکهزار شهید تقدیم کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار