تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۹۶۵۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«گرنت عکاسی» با نام علی هویسی راه اندازی می‌‌شود
«گرنت عکاسی» با نام علی هویسی راه اندازی می‌‌شودبرای نخستین ‌بار در کشور گرنت عکاسی با نام زنده یاد علی هویسی با اهداف مستند اجتماعی راه اندازی می‌‌شود.

در پی درگذشت علی هویسی، عکاس خوزستانی، جمعی از دوستان و اساتید علی یکی از خواسته‌ها و علاقه‌هایش که ایجاد یک گرنت بود را اجرایی خواهند کرد.

این گرنت با اسم علی هویسی تأسیس می‌‌شود و مؤسسه آموزشی که خود علی جزو مؤسسان آن بوده است و دوستان و همکاران و استادان علی به عنوان اسپانسرهای این گرنت هستند.

گرنت بودجه‌ای است که به نهادها، موسسات، شرکت‌ها یا افراد اعطا می‌شود. اغلب گرنت‌ها برای انجام کار یا پروژه خاصی داده می‌شوند و درجاتی از گزارش دهی را نیاز دارند. انواع پروژه‌ها (پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، پژوهشی و...) را می‌توان با حمایت گرنت‌ها انجام داد.

به عنوان مثال «گرنت عکاسی» گرنتی است که برای انجام پروژه های عکاسی اعطا می‌شود. در گرنت‌های پروژه‌ای متقاضی (حقیقی یا حقوقی) پروپوزال خود را تسلیم نهاد بودجه دهنده می‌کند. ایدهٔ اولیه این پروپوزال ممکن است از جانب متقاضی باشد و یا متقاضی پروپوزال را در پاسخ به یک «RFP» تهیه کرده باشد.

گرنت‌های غیرپروژه‌ای برای موارد خاص اعطا می‌شوند. مثل کمک به بازماندگان بلایای طبیعی، جویندگان کار، کمک هزینهٔ تحصیلی به دانشجویان و... .

گرنت دهندگان گوناگون و متنوع‌اند. مانند دولت‌ها و نهادها و سازمان‌های دولتی، صنایع و شرکتهای خصوصی، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، ان جی اوها و نیز بنیادهای خیریه. البته افراد حقیقی نیز می‌توانند به عنوان گرانت دهنده مطرح باشند.

بخشی از معروف ترین گرنت های عکاسی عبارتند از: گرنت ادیتوریال گتی ایمجز، گرنت Emaho برای عکاسان آسیایی، گرنت عکاسی مستند پیر & الکساندرا بولات و گرنت ۳۰ هزار دلاری یوجین اسمیت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار