تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۹۶۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در خوزستان هیچ مدرسه‌ای هوشمند نیست!
رییس اداره فناوری اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در استان هیچ مدرسه‌ای به‌طور کامل هوشمندسازی نشده‌است.

کیامرث حبیبی درخصوص روند هوشمندسازی مدارس در استان اظهارکرد: وضعیت هوشمندسازی مدارس در خوزستان همانند استان‌های دیگر کشور است؛ در حال حاضر روند هوشمندسازی کند است و به شدت سال‌های گذشته نیست.

وی تصریح کرد: طرح هوشمندسازی مدارس، برنامه‌ای است که هر ساله اجرا و بودجه‌ای برای آن تعریف می‌شود اما ممکن است که اعتبارات آن افزایش یا کاهش پیدا کند.

رییس اداره فناوری اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که امسال بودجه هوشمندسازی مدارس استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌است، گفت: بودجه هوشمندسازی مدارس از ردیف‌های مختلفی تأمین و علاوه بر بودجه ملی، اعتبارات استانی نیز برای اجرای این طرح جذب می‌شود؛ همچنین ممکن است مدارس برخی از تجهیزات هوشمندسازی را از محل اعتبارات خود خریداری کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: در روند هوشمندسازی مدارس خریداری تجهیزات و آموزش مورد توجه است؛ در استان تاکنون به میزان کافی آموزش‌های هوشمندسازی ویژه معلمان اجرا نشده‌است.

وی با بیان این‌که طرح هوشمندسازی بیشتر با تمرکز بر مناطق محروم اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر این طرح در 15 درصد مدارس استان اجرایی شده‌است؛ همچنین 10 درصد کل کلاس‌های استان نیز مشمول این طرح شده‌اند. هوشمندسازی مدارس در مناطق عشایری و محروم نیز اجرا می‌شود که سهمیه ویژه‌ای برای این مناطق اختصاص می‌یابد. در این مناطق مدارس دارای فضای آموزش ساختمانی، مشمول هوشمندسازی می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار