تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۹۶۶۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحلیلی بر هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور
شروع ضعیف سرخابی‌های اهواز
در هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور، سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر تنها با دو تساوی میدان مسابقه را ترک کردند
در هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور، سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر تنها با دو تساوی میدان مسابقه را ترک کردند.

هفته اول لیگ برتر فوتبال کشور انجام شد که حاصل آن برای نمایندگان خوزستان تنها دو تساوی بود.

در این دیدارها، ابتدا استقلال اهواز برابر صبا به میدان رفت، بختیاری‌زاده در اولین تجربه لیگ برتری خود تیمی را به میدان برد که یک‌هزار و 900 روز از این آوردگاه دور بود.

در آن سوی میدان نیز، علی دایی قصد داشت در اولین گام، خودی نشان دهد اما دو تیم با انجام یک بازی ضعیف نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافت.

دو تیم که در هفته‌های آخر لیگ به خود سرو سامان داده و با کمترین تمرین وارد لیگ شده‌اند، در مسابقه شب گذشته چیز چندانی برای نمایش نداشتند، اگرچه صبا سعی در گلزنی داشت و استقلال اهواز با دفاع به دنبال کسب اولین امتیاز در لیگ برتر بود.

 صبایی‌ها که چند موقعیت خود را نیز از دست دادند، هنوز برای تبدیل شدن به تیم مورد نظر علی دایی حسابی کار دارند و بدن‌های کند و سنگین بازیکنان این تیم به شلاقی بیش از این نیازمند است.

این مسابقه که با تساوی بدون گل به پایان رسید، یک استارت ضعیف برای هر دو تیم به خصوص صبا بود، البته برای سیاوش بختیاری‌زاده کسب یک امتیاز خارج از خانه امیدوار کننده است به خصوص که این تیم از دو لیگ پایین‌تر در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کرد.

در سوی دیگر استقلال خوزستان در اولین گام و البته محکم‌ترین گام به مصاف سپاهان مدعی رفت و با یک گل مغلوب شاگردان حسین فرکی شد.

گرچه شاگردان عبدالله ویسی، نمایش خوبی را از خود نشان ندادند، اما به نظر می‌رسد فصل متفاوتی را نسبت به فصل گذشته تجربه خواهند کرد، آنها در این دیدار نشان دادند که نباید توان آنان را در هفته نخست ملاک قرار داد.

سپاهان بر خلاف آنچه در هفته‌های پایانی فصل گذشته نمایش می‌داد این بازی را چندان خوب آغاز نکرد و این استقلال خوزستان بود که دقایق اولیه بازی را از آن خود کرده بود و حتی نزدیک بود با چند اشتباه مدافعان سپاهان به گل هم برسد، اما تیزهوشی شهاب گردان مانع باز شدن دروازه میزبان شد.

در ادامه کم کم سپاهان به خود آمد و بازی را در دست گرفت، شاگردان فرکی تا پایان نیمه نخست دو، سه موقعیت بسیار خوب توسط مهدی شریفی و احسان حاج صفی داشتند اما هیچکدام راهی به دروازه پیدا نکرد تا مدافع عنوان قهرمانی نیمه نخست را با تساوی بدون گل به پایان رسانده باشد.

فرکی نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و آن هم عوض کردن جای پاپی و حاج صفی در دو سمت زمین بود.

حاج صفی که برای اولین بار به عنوان وینگر راست بازی می‌کرد فقط 20 دقیقه زمان می‌خواست تا اولین پاس گل فصلش را ثبت کند، ارسال او و ضربه تمام کننده شریفی لحظه سرنوشت بازی را رقم زد تا طلسم سپاهان در این بازی هم از بین برود.

سپاهان پس از گل تقریباً تا دقایق پایانی بازی توانست بازی را کنترل کند و البته چندین موقعیت خوب برای دو برابر کردن اختلافش داشت اما در نهایت قهرمان فصل گذشته با همان تک گل اواسط نیمه دوم فصل را آغاز کرد.

اما فولاد خوزستان که همه در انتظار رونمایی از این تیم بودند، سرانجام در ورزشگاه الغدیر اهواز به میدان رفت و با نمایش خود تا حدودی هواداران عجول فولاد را ناامید کرد.

در این دیدار که حاشیه روی سکوها بیش از مستطیل سبز بود، فولادی‌ها به سختی توانستند از مخمصه‌ای که در آن گرفتار آمده بودند رهایی پیدا کنند.

دو تیم فولاد خوزستان و راه آهن در حالی در ورزشگاه غدیر اهواز به دیدار هم رفتند که از همان ابتدا فولادی‌ها نشان دادند برای بردن به زمین آمده‌اند اما استفاده نکردن از موقعیت‌ها توسط بازیکنان فولاد باعث شد دروازه ننزیچ بسته بماند.

راه آهنی‌ها با توجه به مهمان بودن در این بازی در نیمه اول سعی در آرام کردن بازی داشتند و به نظر می‌رسد این تساوی برای راه آهنی‌ها راضی کننده بود.

اما در نیمه دوم، فولادی‌ها باز هم بازی را هجومی شروع کردند اما اشتباهات متعدد بازیکنان فولاد در زدن ضربات آخر به خصوص دغاغله باعث شد تا فولاد به گل نرسد.

راه آهنی‌ها در یک حمله سریع توانستند توسط محمدی گل اول و سپس توسط منوچهری گل دوم را به ثمر برسانند.

اما این پایان کار نبود و تعویض‌های اسکوچیچ جواب داد و در دقایق انتهایی دو گل چاگو و بدرلو باعث شد تا فولاد بتواند بازی را به تساوی برساند و با یک امتیاز هفته اول را تمام کند.

بدین ترتیب نمایش ضعیف نمایندگان شهر اهواز در لیگ برتر با این دیدار در هفته نخست تکمیل شد و دوستداران این تیم در انتظار هفته‌های آینده و رونمایی واقعی از این تیم‌ها منتظر خواهند ماند.

باید در انتظار ماند و دید که سرخابی‌های شهر اهواز آن‌گونه که مربیان این تیم‌ها از آنان صحبت می‌کردند هستند، یا پس از حواشی بسیاری که پیش از آغاز فصل گریبان‌گیر این تیم‌ها بود، در لیگ خود را هویدا خواهد کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار