تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۶۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاكسي‌های پلاک اروند در راه اهواز مانده‌اند
ریيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر اهواز گفت: براي ورود تاكسي​هاي پلاك اروند به ناوگان حمل و نقل عمومي اهواز موانع و مشكلات اداري وجود دارد.

احمد باورساد اظهار كرد: به منظور رفع كمبود تاكسي در شهر اهواز تصميم گرفته شد كه تاكسي​هاي اروندي وارد ناوگان حمل و نقل عمومي شود كه در اين جهت چند فراخوان براي جذب سرمايه​گذار انتشار يافت و تعداد سرمايه​گذار نيز اعلام آمادگي كردند.


وي ادامه داد: پيش از اين، ورود 200 دستگاه تاكسي اروندي به ناوگان اهواز مطرح شده كه این تاکسی‌ها عمدتا در مسيرهاي فرودگاه و راه​آهن قرار مي​گيرند. لازم به ذكر است كه نرخ تاكسي​هاي جديد با نرخ تاكسي‌هاي در حال حاضر مستقر در ناوگان حمل و نقل عمومي متفاوت خواهد بود و نرخ آنها بين 30 تا 50 درصد با نرخ جاري تاكسي​هاي شهري متفاوت است.

رييس كميسيون حمل و نقل ترافيك شوراي شهر اهواز افزود: كليه امور خدماتي در اين زمينه بر عهده سرمايه‌گذار است ولي سازمان تاكسيراني شهرداري اهواز نظارت خود را بر ارايه خدمات تاكسي اروندي طبق وظيفه​اي كه دارد، انجام مي​دهد.

باورساد درباره واگذاري خودروي تاكسي اروندي به متقاضيان گفت: شركت​هايي كه تاكسي​هاي اروندي را وارد مي​كنند، نحوه واگذاري تاكسي به متقاضيان را تعيين مي​كنند و واگذاري يا به صورت اقساط يا اجاره​اي انجام مي​شود.

وي در خصوص وجود مشكلات اداري در اين زمينه گفت: مشكلات اداري مربوط به نرخ بهره بانكي است؛​با توجه به اين‌كه معمولا رانندگان تاكسي از قشر كم​درآمد جامعه هستند، چنانچه متقاضي تاكسي اروندي باشند، بايد حداقل خودرويي به قيمت 50 تا 60 ميليون تومان خريداري كنند كه به صورت تسهيلات بانكي و وام خريداري مي‌شود. قيمت خودروهاي اروندي براي متقاضيان دريافت تاكسي نسبت به تاكسي​هاي شهري معمولي زياد است و از طرفي سود بانكي تسهيلات آن نيز بالا است.

رييس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر اهواز اظهار كرد: بهره بانكي 20 درصد بسيار بالا است و هيچ راننده تاكسي​اي قادر به پرداخت اين تسهيلات با اين بهره نيست؛ بدین ترتیب در اين زمينه مشكلاتي وجود دارد كه در حال پيگيري است.

باورساد گفت: البته در جهت ساماندهي ناوگان حمل و نقل عمومي كلان‌شهر اهواز قرار است خرید 700 دستگاه خودروي تاكسي از محصولات ايران خودرو در دستور كار قرار بگيرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار