تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۹۶۶۴۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا دمای ماهشهر واقعا به 67 درجه رسید؟
مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره ثبت عدد 67.5 درجه​ای برای ماهشهر که انتشار آن در چند روز گذشته در فضای مجازی موجب تعجب کاربران شده است، توضیحاتی ارائه کرد.
 
کوروش بهادری در گفت​وگو با ایسنا اظهار کرد: هر دماسنجی مقابل خورشید قرار بگیرد طبیعتا دمای بالایی را نشان می​دهد ولی آن‌چه مسلم است این که گرما و دما دو مقوله متفاوت هستند.
 
وی تصریح کرد: گرما نشان‌دهنده میزان انرژی است که موجب افزایش دما می​شود و نباید مقدار گرما را همان میزان دما دانست. 67.5 در حقیقت، میزان گرمای ماهشهر بوده است و نه میزان دمای این شهر.
 
بهادری با بیان اینکه پدیده شرجی در استان تا اواسط هفته جاری ادامه دارد و در نوار ساحلی از شدت بیشتری برخوردار است، اضافه کرد: طی امروز و فردا، دمای هوا، بین یک تا دو درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد اما مجددا از روز دوشنبه، افزایش دما را در استان خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: در شبانه​روز گذشته بستان با 50 درجه سانتیگراد و ایذه با 25 درجه سانتیگراد گرم​ترین و خنک​ترین نقاط استان گزارش شدند. دمای امروز هوای اهواز حداکثر 48 درجه و حداقل صبح فردا به 33 درجه می‌رسد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بیرگانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
1
باید علاوه بر دمای سایه دمای احساسی هم گفته شود چون در محاسبات دمای احساسی(Real feel) میزان شرجی در نظر گرفته میشود مثلا اگر دمای سایه 47 درجه با رطوبت 50 درصد باشد دمای احساسی بالای 60 درجه خواهد بود و دمای احساسی رو اکثر سایتها بجز هواشناسی کشور خودمون ثبت میکنن.دمای احساسی به واقعیت که بدن ما احساس میکوند بسیار نزدیکتر هست.
بیرگانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
1
ماهشهر ساعت 12 ظهر یکشنبه برابر 11 مرداد 94
Sunny 38° RealFeel® 54°
Humidity: 63%
Pressure: 1001.00 mb
UV Index: 9
Cloud Cover: 0%
Ceiling: 11857 m
Dew Point: 30° C
Visibility: 8 km
همچنین دمای احساسی یا Realfeel در روز جمعه مورخه 9 مرداد 94 در ماهشهر برابر 67 درجه بود دمای احساسی از محاسبه دمای سایه بعلاوه میزان رطوبت محیط بدست می اید که به واقعیتی که بدن انسان تحمل میکند نزدیک تر هست در صورتی که دما در سایه اصلا میزان شرجی در نظر گرفته نمیشود.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
1
چطور ناسا میگه کویر لوت با دمای 70 درجه سلسیوس گرمترین نقطه زمینه ،کیف میکنیم حالا که میگن 67.5 دروغه؟نه داداش کاملا درسته.من 40 سالمه توی این 40 سال به این گرما ندیدم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
1
چرا دروغ میگید آخه؟
سایت های بین المللی دمای هوا رو اعلام میکنن نه گرمای هوا رو و اونا دما رو 67.5 اعلام کردند.
اگه میخوایم ی مشکل حل کنیم اولین راه پذیرفتن حقیقته نه چشم پوشی ازش
:
:
:
آخرین اخبار