تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۹۶۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماجرای ۳۱ دکل نفتی از زبان وزیر نفت
وزیر نفت با اشاره به دکل مفقود شده ۸۸ میلیون دلاری گفت: علاوه بر این دکل، موضوع خرید ۳۰ دکل نفتی که توسط مسئولین از چین خریداری شده دارای مشکل است که باید بررسی شود.
ماجرای ۳۱ دکل نفتی از زبان وزیر نفت

 بیژن زنگنه پنج شنبه شب با حضور در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک با اشاره به موضوع دکل نفتی مفقود شده، گفت: ماجرا از این قرار است که مسئولین با یک شرکت داخلی برای خرید دکل قرارداد ۸۸ میلیون دلاری بستند که این شرکت با یک شرکت تاسیسات دریایی خارجی با قیمت کمتر یک قرارداد برای خرید دکل می بندد.

وی فزود: مسئولین در ابتدا ۲۵ درصد پول را به شرکت داخلی پرداخت می کنند اما شرکت تاسیسات دریایی خارجی که قرار بود دکل را به این شرکت ایرانی بدهد به دلیل نپرداختن پول قرارداد را فسخ می کند و دکل را تحویل نمی دهد و می رود.

وزیر نفت با بیان اینکه ظاهرا پولها به حساب یک شرکت چینی واریز شده و اصلا معلوم نیست که کجا رفته اضافه کرد: شرکت ایرانی در این قرارداد تخلف کرده چرا که این شرکت اصلا صاحب دکل نبود ولی دکلی را به مسئولین فروخت و جالب اینجاست که وقتی شرکت تاسیسات دریایی خارجی قرارداد خود را فسخ کرد، مسئولین مابقی پول دکل را به شرکت داخلی پرداخت می کنند.

زنگنه با طرح این سوال که چرا وقتی شرکت تاسیسات دریایی خارجی قرارداد خود را فسخ کرده مسئولین مابقی پول را به شرکت داخلی پرداخت کردند، افزود: بیشتر پولها زمانی پرداخت می شود که قرارداد مذکور بین ۲ شرکت فسخ می شود و دکلی در کار نبود و همه ۸۸ میلیون دلار پول پرداخت می شود.

وی افزود: اینجانب پیگیریهایی در این زمینه داشتم و نامه هایی به معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور نوشتم و خواستار رسیدگی به این موضوع شدم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه پرونده ای در این زمینه تشکیل شده، اضافه کرد: این پرونده به قوه قضائیه ارسال شده که در دست رسیدگی قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی بر اینکه ظاهرا دکل دوم وسومی هم وجود دارد که با همین مشکل مواجه است، گفت: ۳۰ دکل دریایی- خشکی در این زمینه وجود دارد که بحث هایی در مورد آنها وجود دارد و باید موضوع خرید آنها که از کشور چین بوده، بررسی شود.
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار