تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۹۶۸۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرورت لایروبی کانال کرخه در کمترین زمان ممکن
فرماندار حمیدیه بر ضرورت لایروبی کانال کرخه(وصیله) در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.
خبرگزاری فارس: ضرورت لایروبی کانال کرخه در کمترین زمان ممکن
نخستین نشست بررسی لایروبی کانال کرخه (وصیله) با حضور کارشناسان بخش کشاورزی و فنی در محل سالن اجتماعات فرمانداری حمیدیه انجام شد.

در این نشست، فرماندار حمیدیه با انتقاد شدید از نحوه  عملکرد شرکت بهره برداری کرخه شاوور به‌عنوان متصدی لایروبی کانال مذکور اظهار کرد: لایروبی و ساماندهی نشدن رودخانه کرخه مشکلات عدیده‌ای در بخش انتقال آب شهری و روستایی به‌وجود آورده است.

جواد دغلاوی ادامه داد: با لایروبی کانال کرخه مشکل کم آبی و قطعی مستمر آب در روستاهای پایین دست حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه لایروبی این کانال سبب افزایش دبی خروجی آن و بهبود آبرسانی به 54 روستای پایین دست خواهد شد گفت: پروژه لایروبی باید کانال قبل از آغاز کشت پاییزه بررسی و اجرایی شود.

دغلاوی، وضعیت بی‌آبی و کمبود آب جهت آبیاری زمین‌های کشاورزی را بحرانی عنوان کرد و افزود: با لایروبی شدن رودخانه نه تنها  توزیع آب به درستی صورت می‌گیرد بلکه ساختار رودخانه نیز در طول مسیر محفوظ خواهد ماند.

فرماندار حمیدیه ادامه داد: جلسات متعدد و پیگیری‌های فراوانی جهت لایروبی رودخانه با شرکت آبیاری کرخه و شاوور گرفته شد اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی یادآور شد: با لایروبی کانال کرخه(وصیله) ده‌ها هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای اطراف حمیدیه از نعمت آب بهره می‌برند.

دغلاوی در پایان این نشست، با بیان اینکه در شهرستان حمیدیه، کشاورزی به عنوان منبع اصلی درآمد مردم این شهرستان است از دستگاه‌های مربوطه خواست توجه ویژه‌ای برای رفع مشکلات کشاورزان منطقه داشته باشند.

 درخواست از شرکت بهره برداری کرخه و شاوور جهت عملیاتی کردن طرح لایروبی کانال کرخه با توجه به وضعیت بحرانی کانال وصیله و نیاز ضروری به زیر کشت بردن طرح 550 هکتاری مقام معظم رهبری در کوتاه‌ترین زمان (پیش از آغاز کشت پائیزه)، از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

لایروبی کانال کرخه(وصیله) بارها توسط شرکت بهره برداری کرخه و شاوور به مرحله اجرایی رسیده اما هر بار به دلیل پیش بینی خراب شدن ساحل رودخانه و در پی داشتن هزینه مجدد برای شهرداری با مخالفت شهرداری‌های وقت روبرو شده است، از طرفی شرکت بهره برداری کرخه و شاوور حاضر به تامین هزینه بازسازی مجدد ساحل رودخانه نیست.




مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار