تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۹۶۸۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هویت یکی از شهدای غواص در دزفول شناسایی شد
 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول از شناسایی هویت یکی از شهدای غواص این شهرستان خبر داد.


محمد سبزواری  افزود:این شهید والامقام که هویت وی شناسایی شده متولد یکم شهریورماه سال 1346 می باشد که چهارم دیماه سال 1365 در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه اسم و مشخصات این شهید گرانقدر اواخر هفته جاری رسما اعلام خواهد شد افزود: شهادت این رزمنده دفاع مقدس در سال 83 اعلام و یادبودی برای وی برگزار و مزاری در بهشت علی دزفول نیز به این شهید اختصاص یافت.

سبزواری اظهار کرد:پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس 20 مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در دزفول تشییع و در قبرستان بهشت علی این شهر در جوار سایر شهدای هشت سال دفاع مقدس به خاک سپرده خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان خوزستان پیش از این در مصاحبه ای از تشییع پیکر هفت شهید غواص استان خوزستان همراه با 31 شهید گمنام خبر داده بود.

عبدالرضا فرجی اعلام کرده بود از این تعداد شهید شناسایی شده، چهار شهید از شهرستان دزفول و سه شهید از شهرستان اهواز هستند.

مردم دزفول در دفاع از دین و میهن اسلامی دو هزار و 600 شهید تقدیم کرده اند که از این تعداد تاکنون 80 شهید جاویدالاثر می باشند.

چندی پیش پیکرهای مطهر 270 شهید دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه به میهن اسلامی انتقال یافت که این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.

از این تعداد، 175 نفر شهدای غواص بودند که اجساد مطهر آنان با دستان بسته در یک گور دسته جمعی در منطقه ابوفلوس عراق کشف شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار