تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۹۶۸۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هلاکت 88 تروریست در شبه جزیره سینای مصر
رتش مصر روز یکشنبه از کشته شدن 88 تروریست در شمال شبه جزیره ناآرام سینا طی 11 روز اخیر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری آلمان از قاهره، سرتیپ «محمد سمیر» سخنگوی نظامی مصر در ببانیه ای که در صفحه شخصی وی منتشر شد، اعلام کرد که نیروهای امنیتی مصر در جهت از بین بردن مراکز و پایگاه های تروریست های تکفیری در مناطق «شیخ زوید»، «العریش» و «رفح» در شمال شبه جزیره سینا، 88 تروریست را طی یازده روز اخیر (بیستم تا سی و یکم ژوئیه) به هلاکت رساندند.

وی افزود: نیروهای امنیتی همچنین 2 فرد تحت تعقیب و 56 مظنون را در این منطقه بازداشت

کردند و آن ها را به مراجع قانونی تحویل دادند.

در بیانیه مذکور آمده است: طی این حملات، 39 خودرو و 36 موتور سیلکت متعلق به تروریست ها منهدم و 9 پایگاه و محل تجمع آن در سینا، تخریب گردید.

محمد سمیر تصریح کرد: 2 مخزن حاوی مواد منفجره در منطقه «اللفتیات» و 47 بسته مواد منفجره آماده انفجار نیز به دست نیروهای امنیتی در شمال سینا، شناسایی و منهدم شد.

در درگیری های نیروهای امنیتی با گروه های تروریستی در شبه جزیره سینا از هنگام برکناری محمد مرسی رییس جمهوری وقت در کودتای سال 2013 ارتش، صدها افسر پلیس و نظامی کشته شده اند.

با وجود اجرای حالت فوق العاده در مناطقی از شبه جزیره سینا، حملات گروه های تکفیری و تندرو به نیروهای امنیتی در این منطقه ادامه داشته است.

گروه موسوم به ولایت سینا که با داعش بیعت کرده، در شمال سینا و برخی استان های مجاور به شدت فعال است و هر چند وقت یکبار نیروهای امنیتی مصر و مراکز نظامی و پلیسی این کشور را هدف قرار می دهد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار