تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۹۶۸۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد تفاهم‌نامه میان ستاد کل نیروهای مسلح و محیط زیست برای اطفای حریق جنگل‌ها
رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه مانور بزرگ اطفای حریق در 14 استان کشور برگزار می‌شود از انعقاد تفاهم‌نامه میان ستاد کل نیرهای مسلح و سازمان محیط زیست برای اطفای حریق جنگل‌ها خبر داد.


خبرگزاری فارس: انعقاد تفاهم‌نامه میان ستاد کل نیروهای مسلح و محیط زیست برای اطفای حریق جنگل‌ها

  مانور بزرگ اطفای حریق صبح امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و 16 دستگاه در منطقه سرآبید فیروزآباد مختار شهرستان بویراحمد برگزار شد.

ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در ابتدای این مانور گفت: جنگل‌های منطقه زاگرس از ارزشمند‌ترین پوشش جنگلی در سطح دنیا هستند.

وی بر حفظ و نگهداری از جنگل‌ها خصوصاً جنگل‌های منطقه زاگرس تأکید کرد و افزود: خدمات جنگل‌ها تنها به ارزش تولید چوب و درخت نیست بلکه حفاظت از خاک، جلوگیری از رانش زمین، تولید منابع آب و تولید آب شیرین از دیگر مزایای جنگل‌ها است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه یکی از علت‌های گرم شدن زمین به خاطر استفاده از گازهای گلخانه‌ای است، بیان کرد: بی‌مهری به جنگل‌ها باعث گرم شدن زمین شده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه یک ساعت قدم زدن در جنگل‌ها به اندازه تمام داروهای شیمیایی برای فشار خون مفید و مناسب است، تصریح کرد: برای سلامتی خود و آینده کشور همه در قبال حفاظت و نگهداری از درختان مسئول هستیم و باید از این جنگل‌ها محافظت کنیم.

ابتکار با قدردانی از دولت روحانی به خاطر توجه ویژه به محیط زیست، گفت: دولت با رویکرد و مدیریت صحیح خود در تلاش برای حفظ جنگل‌ها است و حفظ جنگل‌های بلوط منطقه زاگرس از دغدغه‌های دولت است.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: حفظ جنگل‌های بلوط در شورای عالی محیط زیست و دولت برنامه‌ریزی شده و اقدامات خوبی هم در این زمینه در دستور کار است.

وی تغییر کاربری و تخریب جنگل‌ها را از دغدغه‌های سازمان محیط زیست دانست و افزود: برای این موضوع برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است و در آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها ستاد بحران و وزارت کشور نیز وارد این موضوع شده‌اند.

ابتکار تصریح کرد: برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی و زاگرس مانور اطفای حریق در 14 استان برگزار شده است.

وی به یکی دیگر از اقدامات خوب انجام شده اشاره کرد و گفت: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان محیط زیست منعقد شده است تا در مواقع بحرانی پشتیبانی هوایی صورت گیرد.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: دولت برای جلوگیری از اطفای حریق در جنگل‌ها بودجه خوبی را برای سازمان محیط زیست در نظر گرفته است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار