تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۹۶۸۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تهیه دستورالعمل جامع کاشت گونه‌های گیاهی در خوزستان
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از تهیه دستورالعمل کاشت گونه‌های گیاهی در استان خبر داد.


 احمد سیاحی در جلسه بررسی وضعیت طرح جامع فضای سبز شهرهای استان گفت: دستورالعمل جامع کاشت گونه‌های مختلف گیاهی قابل کشت در استان به زودی در اختیار شهرداران و فرمانداران استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت در نظر داشتن اقیلم‌های مختلف استان و تنوع آب هوایی اظهار کرد: این دستورالعمل بر اساس سه اقیلم مشخص شده در استان و رشد و تکثیر گونه‌های مختلف گیاهی در این سه اقلیم تهیه شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: بر اساس مطالعاتی که از سوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام شده است، شهرهای اهواز، آبادان، دزفول و باغملک به عنوان شهرهای هدف که در سه اقلیم متفاوت استان واقع هستند، مورد ارزیابی قرار گرفتند که نتیجه این ارزیابی در نهایت منجر به تهیه دستورالعمل جامع کاشت گونه‌های گیاهی قابل کشت در استان شد.

سیاحی افزود: با توجه به این که فضای سبز استان به سمت تک گونه‌ای شدن پیش می‌رفت، ضرورت کاشت گونه‌های مختلف گیاهی در سطح استان و بهره بردن از مزیت‌های فراوان این گونه‌ها به همراه تاثیر آن بر جلوه شهرها و شادمانی مردم بیش از پیش احساس می‌شد و با توجه به تاکید و پیگیری استاندار در این خصوص، اکنون شاهد صورت گرفتن اقداماتی اساسی در این زمینه هستیم.

وی با بیان این‌که پیگیری بحث آموزش در خصوص دستورالعمل تهیه شده از موضوعات مهمی است که باید به آن پرداخته شود، گفت: همزمان با آموزش و نگهداری از این گونه‌های گیاهی، نظارت و ارزیابی در دوره‌های زمانی مختلف نیز باید انجام شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در پایان اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای در خصوص بررسی دستورالعمل تهیه شده به ریاست استاندار و با حضور تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار و تصمیم کلی نیز در این جلسه گرفته خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار