تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۹۶۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسعه مضاعف تعاونی‌های مرزنشینان خوزستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت‌: توسعه تعاونی‌های مرزنشینان را در مناطق مرزی با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
خبرگزاری فارس: توسعه مضاعف تعاونی‌های مرزنشینان در مناطق مرزی استان خوزستان

 هوشمند صفائی پیش از ظهر امروز  در نشست کارگروه مبادلات مرزی استان اظهار کرد: با هدف پایداری و ارتقای معیشت ساکنان مناطق مرزی و کمک به توانمندسازی تعاونی‌های مرزنشینان، تاکنون نشست‌های متعدد تخصصی در کارگروه مبادلات ارزی داشته‌ایم.

وی افزود:‌ بنابر تاکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حضور حداکثری مردم در فعالیت‌های اقتصادی، کار توسعه تعاونی‌های مرزنشینان را در مناطق مرزی که هم سبب استقرار امنیت در مرزها شده و هم رونق اقتصادی به همراه دارد را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یکی از مهمترین اهداف تشکیل تعاونی‌های مرزنشینان را توسعه فعالیت‌های تولیدی در مناطق مرزی با استفاده از ‌درآمدهای ناشی از مبادلات ارزی دانست و تاکید کرد: توسعه تعاونی‌های مرزنشینان سبب رفع نیازهای مشترک مردم و تلاش برای افزایش انگیزه در مناطق مرزی خواهد شد.

صفائی، تعیین تکلیف کارت‌های صادرشده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، تسریع و تسهیل در صدور کارت‌های مبادلات مرزی برای تمام ساکنان شهرستان‌های مرزی، بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداران و ائمه جماعات به منظور ارشاد و راهنمایی مرزنشینان و استفاده از امکانات تبلیغات محیطی و رسانه‌ها برای تشکیل تعاونی‌های جدید مرزنشین را از جمله راهکارهای پیشنهادی خود به منظور کمک به حل مشکلات تعاونی‌های مرزنشینان عنوان کرد.

وی همچنین، تبیین مزایای کارت مبادلات مرزی و حمایت از آنها برای تسریع ثبت نام و اخذ کارت مبادلات مرزی و بهره گیری از مزایای آن و همچنین پیگیری تشکیل تعاونی در بخش اسماعیلیه اهواز و رواج این گونه تعاونی‌ها در بین گروه‌های شغلی و صنفی را از دیگر موارد مطرح شده برای حل مشکلات تعاونی‌های مرزنشینان خواند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار