تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۹۶۸۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرکت 128 حرفه‌آموخته خوزستانی در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان از شرکت 128 کارآموز فنی وحرفه‌ای استان در شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت مرحله استانی خبر داد.

رحمن قلاوند با اشاره به سه مرحله‌ای بودن مسابقات ملی مهارت به صورت شهرستانی، استانی و کشوری اظهار کرد: حرفه آموختگان شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در هشت حوزه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی از کارآموزان و آموزش دیدگان آموزش مراکز فنی وحرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کاردانش، فنی وحرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی وحرفه‌ای و آموزش عالی و کارگران واحدهای صنعتی و صنفی به عنوان شرکت کنندگان حاضر در این دوره از مسابقات ملی مهارت نام برد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان افزود: مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 19 رشته شامل آجرچینی، رباتیک (تیمی 2 نفره)، خیاطی ( فناوری مد)، قنادی (شیرینی پزی)، فناوری اتومبیل، آشپزی، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، فناوری طراحی گرافیک، مکاترونیک (تیمی2 نفره)، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات- راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشکاری، کاشی کاری دیوار و کف، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی و کنترل صنعتی برگزار شد.

قلاوند بیان کرد: شکل برگزاری مسابقات در این مرحله به صورت پروژه‌های عملی، حداقل چهار و حداکثر هشت ساعت است که در پایان از میان شرکت کنندگان، یک نفر در هر رشته انتخاب و به مرحله کشوری (در نیمه دوم آبانماه امسال) اعزام می‌شوند.

وی از کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت و ایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصادی به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت به عنوان برخی از اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت به شمار می‌رود.

وی همچنین از ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور به عنوان دیگر اهداف برگزاری این مسابقات نام برد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان، برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در چندین رشته منتخب به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت سال 2015 در کشور برزیل و برگزیدگان نهایی شانزدهمین و هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت سال2017 در ابوظبی امارات متحده عربی اعزام می‌شوند.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار