تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۹۶۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات دیدار اعضای شورای شهر آبادان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: خواسته‌های ما از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جهت کمک به ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم آبادان بوده نه مسائل سیاسی و غیره.
خبرگزاری فارس: جزئیات دیدار اعضای شورای شهر آبادان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

حمید حنظل عیدانی با اشاره به دیدار برخی از اعضای این شورا با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: موضوعاتی را که شورای شهر دنبال می‌کند مربوط به برخی از مشکلات و معضلاتی است که در شهر وجود دارد و سال‌ها برای رفع آنها راهکاری پیدا نشده است.

وی با تاکید بر استفاده از توان تمام متولیان اعم از مسئولان شهری، استانی و کشوری عنوان کرد: باید از مسئولان بخواهیم تا به مردم شهیدپرور آبادان که بیش از 4 هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند و همواره مردمی ولایتمدار و در خط رهبری بوده و در تمام صحنه‌ها حضور داشته و دارند به طور شایسته‌ای خدمات ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و تامین جلب رضایت آنان دلبستگی‌شان به نظام را نیز بیشتر می‌کند، ما مرزنشین هستیم و از مرکز تصمیم‌گیری‌ها به دوریم لذا نیاز به رایزنی بیشتر با مسئولان نظام داریم.

وی یادآور شد: وقتی ثبات اقتصادی و سیاسی در مناطق مرزی حاکم باشد به تبع آرامش و امنیت نیز بیشتر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه شهر آبادان دچار یکسری مشکلات زیربنایی و اساسی است، گفت: از مسئولان عالیرتبه نظام می‌خواهیم تا کمک کنند و ابزار و منابع لازم را در اختیار مسئولان محلی بگذارند تا بتوانیم مشکلات سر به مهر شده این شهر را پس از گذشت سال‌ها رفع کنیم.

عیدانی با اشاره به اینکه دیدار با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضاییه و سایر مسئولان از جمله خواسته اعضای شورای شهر است افزود: قصد داریم تا به شیوه‌ای عمل کنیم تا صدای مردم فهیم، صبور و قانع آبادان را به گوش مسئولان برسانیم.

*ارائه گزارشی از وضعیت موجود شهرداری و نحوه خدمات‌رسانی به مردم

وی اظهار کرد: در دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از وضعیت موجود شهرداری و نحوه خدمات رسانی به مردم و مشکلاتی که از طریق مردم به ما می‌رسد را به ایشان ارائه کردیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع پالایشگاه آبادان و نقش آن در ارائه خدمات شهری با توجه به آلایندگی و ارزش افزوده که برای شهر در پی دارد از جمله موارد مطرح شده بود، تصریح کرد: ما ضمن حمایت از پالایشگاه به عنوان محور توسعه شهری خواستار عمل این شرکت به تعهداتش در قبال شهر شدیم، پیگیری مطالبات شهرداری از طریق وزارت نفت و وصول به موقع آن به جهت خدمات‌رسانی به مردم مد نظر است.

وی یادآور شد: موضوع منطقه آزاد اروند و تسری آن به تمام شهرهای آبادان و خرمشهر در دولت تدبیر و امید از دیگر موارد قابل اشاره بود، با توجه به گسترده شدن حوزه اختیارات سازمان منطقه آزاد انتظار می‌رود تا از محل ردیف‌های ملی اعتبارات بهتر و بیشتری به شیوه‌ای عملی‌تر برای ارائه خدمات به مردم در اختیار این سازمان قرار گیرد و مردم آبادان برکات حاصل از منطقه آزاد شدن شهرشان را بر سر سفره‌های خود ببینند.

*انتظار می‌رود سازمان منطقه آزاد اروند ردیف بودجه‌ای اختصاصی برای شهر آبادان در نظر بگیرد

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: انتظار می‌رود تا سازمان منطقه آزاد اروند ردیف بودجه‌ای اختصاصی را برای شهر آبادان در نظر بگیرد تا به وسیله آن بتوانیم زیرساخت‌های شهری را به طور اساسی و آنگونه که در خور منطقه آزاد است بسازیم، درخواست ما در این زمینه یک‌هزار میلیارد تومان است.

عیدانی افزود: موضوع فاضلاب شهری آبادان داستانی قدیمی دارد، شبکه‌ای که پس از گذشت حدود 30 سال از جنگ هنوز لاینحل و مشکل ساز باقی مانده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه به رغم دعوت از مدیرکل آبفا و حتی وزیر و درخواست‌های مکرر از آنان برای رسیدگی به وضعیت فاضلاب شهری و رفع مشکل دیرینه مردم که روزگار خوش آنان را به تلخی تبدیل کرده تاکنون هیچ اتفاق عملی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: برای اتمام پروژه شبکه فاضلاب شهری آبادان نیاز به اعتبارات کلانی داریم که باید در سطح ملی تامین و تخصیص یابد، براساس نظر کارشناسان اتمام این پروژه 470 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

*لایروبی رودخانه‌های بهمنشیر و اروند و بندر آبادان

وی از لایروبی رودخانه‌های بهمنشیر و اروند و بندر آبادان به عنوان دیگر موارد قابل اشاره در دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت عنوان کرد و یادآور شد: رودخانه های اروند و بهمنشیر مزیت‌های فراوانی را به لحاظ احیا و توسعه گردشگری و همچنین به لحاظ تامین آب شرب مورد نیاز شهر (بهمنشیر) و دیگر موارد دارند، لذا تاکید و خواست ما بر لایروبی این دو رودخانه به جهت استفاده بهینه از این نعمت‌های طبیعی خدادادی بود.

وی با اشاره به نیاز شهرداری به تجهیزات مربوط به حمل و نقل، نظافت و زیباسازی شهری گفت: سازمان منطقه آزاد اروند می‌تواند در قالب طرحی ادوات و تجهیزات مورد نیاز را به دلیل خدمات‌رسانی بیشتر به مردم منطقه در اختیار شهرداری آبادان قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان، ضمن تایید مباحث ارائه شده آنها را خواسته‌های به حق مردم آبادان دانست و گفت «مردم آبادان سال‌هاست که دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده‌اند، آبادان، آبادی خود را فدای کشور کرد و لذا مسئولان باید توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات این شهر داشته باشند».

عیدانی اظهار کرد: در این دیدار خواسته‌های مردم را در قالب چند نامه ارائه کردیم که وی نیز به ما این اطمینان را داده که موارد را به طور جدی دنبال می‌کنند تا شاهد تحولی دیگر در شهر آبادان باشیم و این شهر بتواند به جایگاه واقعی خود در بخش اقتصاد، صنعت و تجارت و غیره باز گردد.

وی تصریح کرد: موضوع تخصیص 40 درصد از عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان به شهر همجوار خرمشهر نیز در این دیدار مطرح شد، خواستیم تا مسئله به طور قانونی پیگیری شود، ضرایب طبق نظریه کارشناسان اهل فن و به شکل مناسب اصلاح شود تا مردم بتوانند از پس هزینه‌هایی که به واسطه مراکز آلاینده بر آنان تحمیل شود، برآیند.

وی در پایان بار دیگر به بیان اینکه خواسته‌های ما از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جهت کمک به ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم آبادان بوده نه مسائل سیاسی و غیره، یادآور شد: همگی ما و مردم از سیاست‌زدگی خسته‌ایم، هر کسی در این نظام مسئولیتی دارد و باید به وظیفه‌اش به نحو مطلوبی عمل کند.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار