تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۹۶۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعتراض کارگران پتروشیمی رازی ماهشهر ‌به دستمزد پایین
کارگران قرارداد مستقیم شرکت پتروشیمی رازی ماهشهر در اعتراض به حقوق پایین و عدم برخورداری از مزایا دست به اعتصاب غذا زدند.

خبرگزاری فارس: اعتراض کارگران پتروشیمی رازی ماهشهر ‌به دستمزد پایین

 بیش از 400 نیروی استخدامی قرارداد مستقیم تأمین اجتماعی شرکت پتروشیمی رازی در اعتراض به حقوق پایین و عدم برخورداری از مزایا دست به اعتصاب غذا زدند.

یکی از کارگران شرکت پتروشیمی رازی که خواست نامی از وی برده نشود در این ارتباط به خبرنگار فارس در ماهشهر گفت: حقوقی که کارکنان قرارداد مستقیم تأمین اجتماعی پتروشیمی رازی دریافت می‌کنند به هیچ عنوان با حقوق کارکنان نفتی و دیگر شرکت‌های منطقه قابل مقایسه نیست.

وی افزود: بارها در این رابطه مراتب اعتراض خود را به مسئولان شرکت اعلام کردیم و قول‌های مساعدی نیز به کارکنان داده شد اما میزان افزایش حقوقی که اعمال شد بسیار جزئی بود.

این کارگر پتروشیمی رازی ادامه داد: علاوه بر این ما از مزایای دیگری همچون بن کارت، حق استفاده از پرواز، باشگاه‌های غذاخوری، کلاس‌های آموزشی خارج از شرکت و ... محروم هستیم در حالی که همه کارکنان شرکت‌های پتروشیمی منطقه از این مزایا برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: میزان دستمزد یک نیروی دیپلمه قرارداد مستقیم یک میلیون و 700 هزار تومان و حقوق یک پرسنل لیسانسه 2 میلیون و 700 هزار تومان است، در حالی که کارکنان نفتی و همچنین کارکنان دیگر پتروشیمی‌های منطقه با همین میزان تحصیلات 2 میلیون و 700 و نزدیک به 4 میلیون تومان است.

این کارگر پتروشیمی رازی اظهار کرد: به همین دلیل و برای رسیدن به خواسته‌های قانونی خود از روز چهارشنبه هفته پیش به طور بسیار مسالمت‌آمیز و بدون تعطیل کردن لحظه‌ای از کار، دست به اعتصاب غذا زده‌ایم و این اعتصاب را تا رسیدن به حقوق خود ادامه خواهیم داد.

  شرکت پتروشیمی رازی بزرگ‌ترین تولیدکننده آمونیاک، کود اوره، اسید سولفوریک و گوگرد و تنها تولیدکننده اسید فسفریک و کود دی‌آمونیم فسفات (کود مخلوط فسفات و سولفات آمونیوم) در ایران است، فرآورده‌های مذکور علاوه بر تامین نیازهای داخلی، سالیانه با صدور گوگرد، آمونیاک، اوره و اسید سولفوریک به بازارهای جهانی نقش ارزنده‌ای در رفع نیازمندی‌های ارزی مجتمع و صنایع و پتروشیمی را ایفا می‌کند.

این شرکت پتروشیمی در سال 86 در جریان خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 به کنسرسیومی متشکل از شرکت سهامی گوبرفابریقالاری ترک آمونیم (گوبره‌تاش) ، شرکت انرژی گاز آسیا، شرکت شقایق سازه‌رنگین (ملیت ایرانی) و شرکت تابوسان واگذار شد.


مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار