تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۹۶۹۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برون‌رفت از مشکلات فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های درون استان میسر است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری درون استان را راهی برای برون رفت از مشکلات فرهنگی و هنری دانست.


همایون قنواتی اظهار کرد: بخشنامه استانداری مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی استان بخشنامه‌ بسیار خوبی است و جا دارد از استاندار به خاطر توجه به این بخش از حوزه فرهنگ و هنر که مرتبط با مسایل اقتصادی استتشکر کنم.

وی افزود: من فکر می‌کنم اگر همه مدیران، مسوولان و هنرمندان با دقت تمام و لحاظ همه مواردی که در این بخشنامه مطرح شده است کار خود را انجام دهند تاثیر بسیار زیادی در رونق فضای کسب و کار فرهنگ و هنر در استان خوزستان ایجاد می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: این بخشنامه را نباید تنها به برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها محدود کنیم چون دامنه بسیار وسیع‌تری دارد.

او با اشاره به مسایل صنعت چاپ در استان خوزستان توضیح داد: بخش بسیار زیادی از موارد در حوزه چاپ استان به بیرون از استان می‌رود که همین امر صنعت چاپ استان را با مشکل مواجه کرده است. با توجه به بخشنامه استاندار استفاده از ظرفیت درون استان خودمان می‌تواند رونق موثری را در استان به وجود بیاورد.

قنواتی تاکید کرد: این فرآیند به حلقه‌هایی که تکمیل‌کننده فعالیت‌های اقتصادی در حوزه فرهنگ و هنر است کمک بسیاری می‌کند.

وی افزود: بسیاری از نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی و قدرتمندی که در استان فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانند برگزاری سمینار، جشنوار، همایش و ایجاد فضاهایی برای کارکنان خودشان در حوزه موضوعات پژوهشی، مذهبی و فرهنگی انجام می‌دهند این توانایی و این قدرت را دارند تا با توجه به وضعیت و تخصص‌شان نیازهای استان را تامین کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: وجود هنرمندان استانی که بخش بسیار زیادی از آن‌ها کسانی هستند که در برنامه‌های ملی و بین‌المللی صاحب مقام هستند و از جشنواره‌های معتبر جایزه دریافت کرده‌اند استعداد محسوب می‌شوند. در حوزه مسایل دینی و قرآنی نیز همین طور است زیرا استان خوزستان در مسابقات قرآنی کشوری و بین‌المللی صاحب استعداد و توان بالایی است.

او خاطرنشان کرد: نیازها را باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان تامین کنیم. البته این بدان معنا نیست که در استان را بر تبادلات فرهنگی و فضایی که موجب گفت‌وگو بین فرهنگ و هنرمندان با استان‌های دیگر است ببندیم بلکه موضوع این است که تا حد امکان از ظرفیت‌های درون استان استفاده شود.

قنواتی توضیح داد: منظور این نیست که دیگر جشنواره‌های ملی، کشور و بین‌المللی برگزار نکنیم بلکه خدماتی که در حوزه تولید و چرخه اقتصادی و هنر است عمدتا در استان خوزستان اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: به فرض مثال اگر شما کار چاپ نشریه، روزنامه یا کتاب دارید چرا باید آن را به جای دیگری بفرستید وقتی در درون استان می‌توان آن را انجام داد؟ اگر ما چاپخانه خودمان را تامین کنیم در واقع اشتغال‌زایی ایجاد و به فضای صنعتی خودمان کمک کرده‌ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: همچنین شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌هایی که محصولات هنری تولید می‌کنند ارجح‌ترند نسبت به این که آثارشان توسط سازمان‌ها و نهادهایی که در استان هستند خریدار شود. از این طریق می‌توانیم به صنعت کسب و کار و چرخه اقتصاد و هنر در استان توجه بهتر و بیشتری کنیم.

قنواتی بیان کرد: به نظر من این بخشنامه طرح خوبی است و امیدوارم رونقی در حوزه اقتصاد هنر به وجود آورد. از استاندار تشکر می‌کنم و امیدوارم که هنرمندان ما نیز توان خودشان را افزایش بدهند و کاستی‌های موجود را با موقعیت پیش آمده رفع کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار