تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۹۶۹۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری صدور پایان کار ساختمان ها را به کاشت درخت مشروط کند
شهروند و درختکار نمونه کشور از شهرداری اهواز خواست تا ایجاد تعهد درختکاری در پروانه ساختمان و مشروط کردن صدور پایان کار را منوط به کاشت درخت کنند.

  امیر دورفرد شهروند نمونه کشور  به مناسبت روز جنگل از سوی اداره کل محیط زیست خوزستان مورد تقدیر قرار گرفت.
دورفرد به دلیل علاقه بسیار به کاشت درخت، تاکنون پنج هزار و 150 اصله درخت در شهرهای مختلف کاشته است.
دورفرد در این دیدار که در منزل شخصی وی در فرهنگ شهر اهواز صورت گرفت، از شهرداری اهواز خواست که برای توسعه فضای سبز، در پروانه ساختمان ها تعهد درختکاری را قید کند و صدور پایان کار ساختمان ها را به کاشت درخت مشروط کند.
وی با انتقاد از روند فعلی ساخت و ساز شهری، افزود: هم اکنون نه تنها درختی کاشته نمی شود، بلکه درختان موجود نیز در جریان ساخت و سازهای جدید قطع می شود.
دورفرد، با بیان اینکه زیبایی و سلامتی هر شهر مدیون فضای سبز آن است، اظهار کرد: برای توسعه فضای سبز و درختکاری نیاز به فرهنگسازی است که این کار باید توسط رسانه ها و تشکل های مردمی انجام شود.
وی اضافه کرد: درست است که تقدیر کردن، توان فرسایی را به توان افزایی تبدیل می کند، اما من برای کاشت درختان، به حمایت مسوولان بیش از تقدیر نیاز دارم.
این شهروند نمونه کشور، بسیاری از عقب ماندگی های استان و کلان شهر اهواز را به دلیل بی اهمیتی برخی مسوولان دانست و گفت: در شهری مانند اهواز که به عنوان آلوده ترین شهر جهان معرفی شده هیچ چیزی به اندازه فضای سبز نمی تواند جلوی آلودگی هوا و آلودگی صوتی را بگیرد.
وی همچنین با اشاره به معضل بیکاری در مناطق و شهرهای محروم اظهار کرد: در این شهرها با کاشت درختان مثمر علاوه بر درختکاری، هدفم کمک به اشتغال نیز بوده است.
دورفرد، با تاکید بر کاشت درختان نخل، کنار و انجیر به دلیل شرایط اقلیمی اهواز، افزود: در آینده در نظر دارم که نخل به مردم هدیه بدهم.
امیر دورفرد شهروند نمونه کشور در سال 93،فعالیت های اجتماعی خود را از سال 50 - زمانی که به عنوان 'سپاهی دانش' به یکی از روستاهای خرم آباد اعزام شده بود- آغاز کرد. پیگیری های او راه، لوله کشی آب و مدرسه را به این روستا آورد. مسجدسلیمان، لالی و اندیکا مقصدهای بعدی او بود.
پیگیری مشکلات مردم و محله های محروم در این سال ها باعث شد مردم از طیف های مختلف و با درخواست های متنوع (از ساخت جدول تا پیگیری سرقت منزل و ) را به این شهروند نمونه ارجاع دهند.

*نهال برای جنگل های بلوط
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این دیدار گفت: با کمک تشکل ها و مردم برای نخستین بار در نهالستان دهدز چهار هزار نهال بلوط برای کاشت آماده شده است.
احمدرضا لاهیجان زاده از بذرپاشی نهال در امسال خبر داد و افزود: نهالستان های بلوط امسال در دزفول و ایذه نیز توسعه می یابد.
وی با اشاره به طرح درختکاری در مدارس خوزستان اظهار کرد: مدارس خوزستان ظرفیت کاشت 500 هزار اصله نهال را دارند که تا یک میلیون اصله نهال نیز قابل توسعه است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار