تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۹۶۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت های فرهنگی متناسب با زبان مردم طراحی شود
استاندار خوزستان گفت: فعالیت های فرهنگی باید به مردم سپرده شود تا با زبان آنان بویژه قشر جوان کارها را طراحی کرد که مورد استقبال آنان قرار گیرد.

  عبدالحسن مقتدایی عصر سه شنبه در نشست بررسی فعالیت های طرح بوسه بر پیشانی ماه در سالن جلسات استانداری افزود: جمعیت جوان خوزستان بالاست و فعالیت های فرهنگی باید متناسب با این جمعیت باشد و ضرورت دارد از نهادهای مردم نهاد استفاده کرد و کارها را پیش برد.
وی از اجلاس نماز در خوزستان به عنوان یک تجربه موفق در زمینه فعالیت های فرهنگی نام برد و اضافه کرد: به دنبال نهادینه کردن فرهنگ نماز بودیم که کارهای خوبی هم در این چارچوب انجام شد.
استاندار خوزستان بر استفاده از ظرفیت دهیاری ها در انجام فعالیت های فرهنگی تاکید کرد و گفت: دهیاری ها تاکنون در پیشبرد فعالیت های فرهنگی تلاش های ارزشمندی داشته اند.
مقتدایی در زمینه اجرای طرح بوسه بر پیشانی ماه گفت: این طرح به خوبی در استان اجرا شد اما نواقصی داشت که امید می رود سال آینده این نواقص هم برطرف شود.
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان هم در این نشست گفت: در چارچوب این طرح امسال 27برنامه توسط دستگاه های اجرایی اجرا شد که 19مورد آن در سطح خوب به بالا و مابقی متوسط و پایین بودند.
فرج الله خبیر افزود: در این طرح امسال کمیته های شهرستانی تشکیل شد و جشن سال اولی ها به خوبی برگزار شد.
وی اضافه کرد: در زمینه سرکشی به ایتام و دادن افطاری به مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی هم تلاش های خوبی صورت گرفت.
همچنین همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست ابراز امیدواری کرد کاستی های امسال این طرح در سال آتی با برنامه ریزی بهتر برطرف شود تا بتوان سال آینده این طرح بهتر از امسال اجرا و نقاط ضعف هم برطرف شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان نیز گفت: در این طرح سهم اهواز به عنوان پیشانی استان خوزستان باید بیشتر دیده شود و برنامه مستقلی در این شهر داشته باشیم.
حجت الاسلام محمدحسین بلک افزود: ارزیابی ها باید مقداری سختگیرانه باشد؛ این به منزله تشویق و یا تنبیه نیست بلکه قرار است الگویی شکل گیرد که سال آینده این طرح بهتر از امسال اجرا شود.
وی اضافه کرد: بعد از ماه مبارک رمضان دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند که این سفر همچنان باز باشد.
حجت الاسلام بلک اظهار کرد: در معابر و پارک های شهر نیازمند نصب پیام های اخلاقی و تربیتی هستیم و بعد از ماه رمضان خوب مناسب است دستگاه ها کارها را ادامه دهند تا برکات این ماه همواره باقی و ماندگار باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار