تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۹۶۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خبر داد
بازنگری سند راهبردی مهارت و فناوری خوزستان و تدوین سند جدید
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از بازنگری سند راهبردی مهارت و فناوری خوزستان خبر داد.
خبرگزاری فارس: بازنگری سند راهبردی مهارت و فناوری خوزستان و تدوین سند جدید

رحمن قلاوند  با اشاره به اینکه این سند پیشتر تدوین شده و در چند سال گذشته نیز مبنای کار این اداره کل بوده است، گفت: امسال پس از بازنگری این سند، سند تحول مهارت در آموزش‌های فنی و حرفه​ای با هشت راهبرد اصلی و 27 سیاست تدوین شد.

 وی در ادامه افزود: حضور موثر در عرصه بین​المللی و توسعه و ارتقای آموزش​های فنی و حرفه​ای از جمله راهبردهای اصلی سند تحول مهارت خوزستان به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: راهبردهای مطرح شده در این سند به عنوان خط ​مشی اداره‌کل آموزش‌های فنی و حرفه​ای است و نحوه انجام فعالیت​ها در جهت تحقق این اهداف است.

وی با اشاره به اجرای سند تحول مهارت در استان تصریح کرد: سند مذکور در 16 جلد و با کمک اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان فنی و حرفه​ای و کارگروه پژوهش استان تدوین شده است.

 مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان خوزستان یادآور شد: در این طرح مصوب، برنامه​های آموزش فنی وحرفه​ای استان حداقل در بازده زمانی پنج ساله به تفکیک هر شهرستان و با توجه به ظرفیت​ها و نیازسنجی​های آن منطقه تعریف شده‌ است.
 قلاوند با تاکید بر نقش موثر آموزش‌های فنی و حرفه​ای در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: بر این اساس فعالیت‌های آموزش فنی وحرفه​ای در هر شهرستان براساس میزان نیروی انسانی مورد نیاز برای تحقق اهداف اقتصادی آن منطقه، برنامه​ریزی و تنظیم می​شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح نیازسنجی روستاییان، مناطق محروم، عشایری و مرزی با کمک فرمانداران 20 شهرستان استان خوزستان، افزود: طرح مذکور در آینده‌ای نزدیک در سایر شهرستان‌های استان به اجرا در می‌آید.

به گفته وی در این طرح پس از طبقه بندی نیاز روستاییان به آموزش، براساس قانون بودجه، اعتبارات مورد نیاز تأمین می​شود.

 وی اظهار کرد: اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد از این رو آموزش‌های فنی و حرفه​ای در مناطق محروم برای تحقق راهبرد توسعه و ارتقای این آموزش‌ها انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با انجام این کار ضمن ایجاد ثبات در مناطق محروم، از مهاجرت و حاشیه​نشینی نیز جلوگیری می‌شود، از این رو در برنامه‌ریزی آموزش‌های فنی و حرفه​ای به مناطق محروم توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ضمن تاکید بر تریبت نیروی انسانی ماهر برای استان گفت: مهمترین راهبرد تئوری اقتصاد مقاومتی به‌عنوان روش کار دولت، ارتقا و افزایش منابع انسانی است.

قلاوند افزود: به منظور بهره‌وری مطلوب بایستی نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت در استان و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، تربیت شود.



مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار