تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۹۷۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
رسانه های نوپدید نظیر شبکه های اجتماعی مسئولیت مدنی در انتقال خبر ندارند
در جوامع مدرن نقش خبر و اطلاع رسانی وسیع تر از آن است که فقط برای ارضای حس کنجکاوی بشر باشد و رسانه ها و مطبوعات یکی از رئوس اصلی جهان مدرن هستند و پس از سه قوه مقننه، اجرائیه و قضائیه رکن چهارم جامعه را تشکیل می دهند
خوزنیوز: آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  و جمع کثیری از اصحاب رسانه در سالن شهید میران زاده دانشکده بهداشت برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد و پر تلاش عرصه اطلاع رساني و گرامیداشت یاد خبرنگاران شهید به خصوص محمود صارمی خبرنگار شهید و علی هویسی عکاس خبری زبده و فعال خوزستان، اظهار داشت: در معارف دینی، ادبیات و جوامع مدرن نقش و اهمیت خبر و اطلاع رسانی بسیار مشهود است.

رسانه های نوپدید نظیر شبکه های اجتماعی مسئولیت مدنی در انتقال خبر ندارند

اسماعیل ایدنی گفت: در جوامع مدرن نقش خبر و اطلاع رسانی وسیع تر از آن است که فقط برای ارضای حس کنجکاوی بشر باشد و رسانه ها و مطبوعات یکی از رئوس اصلی جهان مدرن هستند و پس از سه قوه مقننه، اجرائیه و قضائیه رکن چهارم جامعه را تشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه با استناد به این سخن رئیس جمهوری کشورمان که خبرنگاران دیده بان جامعه هستند، گفت: هر جامعه ای که گردش اخبار آزادانه تری داشته باشد فساد کمتری در آن اتفاق می افتد  و خبرنگاران  در دوران قبل و بعد از دفاع مقدس به عنوان دیده بانان جامعه، بسیاری فسادها و انحراف های جامعه را کشف و از تعمیق و تسری و توسعه آنها پیشگیری کردند.

رئیس دانشگاه اذعان داشت: رسانه های نوپدید مانند شبکه های اجتماعی مسئولیت مدنی در انتقال خبر ندارند  اما بستری برای تغییر چارچوب ذهنی و ارزش های بشر می باشند.

وی افزود: با توجه کردن به اخبار این شبکه های اجتماعی درمی یابیم که برخی از آنها بدون توجه به محتوای رویدادها اقدام به نشر کرده و ارزش ها و باورهای ما را تهدید می کنند.

ایدنی ادامه داد: اگر رسانه های سنتی و پاسخگو خود را با این تغییرات تطبیق ندهند ممکن است مرجعیت خود را برای اطلاع رسانی از دست بدهند.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: رسانه های کلاسیک باید این توانایی را داشته باشند که با رسانه های نوپدید مانند شبکه های اجتماعی رقابت کنند.

ایدنی افزود: عرصه بهداشت و درمان در یک سال گذشته دستخوش تغییرات و تحولات زیادی از نظر تصدی گری، ماموریت و تولیت شده است. وی گفت: توجه به مولفه های حاکم بر سلامت یک مقوله فرابخشی است که بدون توجه به این مولفه ها نمی توان سطح سلامت جامعه را افزایش داد.

رئیس دانشگاه با اشاره به هدفگذاری طرح تحول در حوزه تصدی گری گفت: در این طرح پرداخت از جیب مردم در بخش دولتی از 37 درصد به 5.7 درصد کاهش یافت که نشان دهنده اهتمام جدی مسئولان نظام به مردم است. ایدنی، عدالت در دسترسی و کاهش میزان پرداختی برای بیماران صعب العلاج را نیز از دیگر دستاوردهای طرح تحول در نظام سلامت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با اجرای این طرح، معضلی به نام تامین دارو و هزینه های شیمی درمانی در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی نداریم و در هیچ مطبی برای ارائه خدمات درمانی در بیمارستان ها وجهی طلب نمی شود و پرداخت وجه تنها در بیمارستان‌ها و براساس تعرفه های قانونی و ابلاغی می باشد.

به گزارش خوزنیوز؛ در این مراسم 2 نفر از خبرنگاران به نمایندگی از جامعه خبرنگاری استان به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در حوزه سلامت پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار