تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۹۷۴۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل هواشناسي خوزستان:
كانون‌های گرد و خاك خوزستان قابل مهار نيستند
مديركل هواشناسي خوزستان گفت: هيچ کدام از كانون‌های گرد و خاك استان خوزستان قابل مهار نيستند زیرا مهار اين كانون​ها نيازمند هزينه زياد و همچنين برقراری شرايط خاص جوي در استان است.

كوروش بهادري اظهار كرد: روز گذشته پديده گرد و غبار را در استان شاهد بوديم كه در پی آن، ميزان ديد به 4 تا 5 كيلومتر رسيد و امروز صبح نيز به ایجاد دليل گرد و غبار، ميزان ديد‌ در اهواز 5 كيلومتر گزارش شد.

وي ادامه داد: هر زمان رطوبت خاك تامين شود، كانون​هاي گرد و غبار از حالت بالفعل بودن خارج مي​شوند و چنانچه بارش باران نيز در استان داشته باشيم فعاليت اين كانون​ها كمتر خواهد شد ولی در اين فصل از سال، از بارش خبری نيست و با يك ورزش باد، كانون​هاي گرد و غبار در خوزستان فعال مي​شوند.

مديركل هواشناسي خوزستان افزود: كانوني كه براي مركز استان مشكل​ساز شده است، كانون حدفاصل اهواز و رامهرمز است كه وزش باد در مدت زمان 30 دقيقه، گرد و خاك را از این منطقه به اهواز مي​رساند. گرد و خاك‌های با منشا خارجي معمولا 24 ساعت قبل از وقوع در استان، قابل شناسي هستند زیرا دستگاهي در عراق براي اين كار نداريم و تنها با دريافت تصاوير ماهواره​اي شناسايي مي​شوند و تا ورود به استان 24 ساعت زمان براي اطلاع​رساني در اختيار است.

وي با اشاره وضعيت جوي هم اينك استان گفت: دماي هواي خوزستان از روز گذشته تا امروز مقداري كاهش پيدا كرده و ماكزيمم دما از 47 درجه تجاوز نكرده است ولی به دليل تقويت جريانات كاملا جنوبي، انتظار مي​رود از فردا (پنج​شنبه) روند افزايش دما و رطوبت را در استان تا آخر هفته جاري پيش رو داشته باشيم.

مديركل هواشناسي خوزستان اظهار كرد: همچنين پيش​بيني مي​كنيم در هفته آينده مجددا دما در خوزستان به 50 درجه سانتي‌گراد برسد و بعد از ظهرها در برخي نقاط استان نيز وقوع پديده وزش باد همراه با گرد و غبار محلي دور از انتظار نيست.

بهادري ادامه داد: در شبانه​روز گذشته اهواز با 47 درجه و ايذه با 21 درجه به ترتيب گرم​ترين و خنك​ترين نقاط استان گزارش شدند. بیشینه دماي هواي امروز اهواز نيز به 47 و کمینه دمای صبح فردا به 31 درجه خواهد رسيد. از فردا نيز دماي هواي اهواز يك تا دو درجه سانتي‌گراد افزايش مي​يابد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سید سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
1
من متاسفم برای مدیر کلی که قادر به ارائه راهکار جهت لااقل تقلیل گردوخاک ندارد میگوید مهار ممکن نیست چون هزینه بر است مگه این استان کم ثروت دارد که مقداری از آن برای این مردم مظلوم هزینه شود آقا توانایی ندارید چرا شجاعانه از پستی که آن را اشغال کردی کنار نمیروید بگذارید دیگری که توانمند است و راهکار دارد و شجاعت گرفتن هزینه دارد بیاید //میشود با پمپاژ آب از منتهاالیه اروند که به خلیج فارس میریزد آب را در کانون گرد وخاک و صحرای زایش خاک هدایت کرد شما فقط عادت دارید آسانترین راه را انتخاب کنید و آن حرف نمیشود نمیتوانیم ممکن نیست حرفی که هرکسی میتواند بزند لطفا کار را به اهلش بسپارید من معتقدم ایرانی با غیرت و دلسوز و تلاشگر میتواند نمیتوانیم حرف امیدوار کننده و مسئولانه ای نیست گردو خاک مردم را خفه کرده شما با حرفهای نا امید کننده آنها را نکشید خوز نیوز لطفا به عنوان حامی و زبان مردم چاپ کنیید و رسالت خود که همانا صداقت و حمایت از حقوق مردم است را به انجام رسانید و از مصلحت گرایی چشم پوشی کنید و منافع جمع کثیر را بر فرد مقدم دارید .یا علی مدد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
3
خدا به دادمون برسه ... اگه تبریز و تهران و اصفهان هم دچار این پدیده شوم باشن مسولینشون به همین راحتی خودشون رو کنار می کشن...
هوچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
1
عجب روش خوبیه نه؟؟!!
مرگ یه بار شیون یه بار .
آقا راحتتون کنیم اصلاً گرد و خاک قابل مهار نیست دنبالش رو هم نگیرید.
کل سر و صداش هم فوقش یه ماهه بعد هم همه چی تموم میشه و مردم عادت میکنن.
چرا هی خودمونو درگیر کنیم ؟؟ ول کن بابا!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
0
نمیشه دیگه محار نمیشه خودتون محارش کنین
:
:
:
آخرین اخبار