تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۹۷۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان :
۳۳درصد صادرات دام کشور متعلق به استان خوزستان است
استان خوزستان از نظر دامپروری وضعیت مناسبی دارد که با استفاده از توسعه اقتصاد مقاومتی می‌توان ظرفیت اشتغالزایی را در این بخش افزایش داد
محمد مشکور زاده گفت: استان خوزستان از نظر دامپروری وضعیت مناسبی دارد که با استفاده از توسعه اقتصاد مقاومتی می‌توان ظرفیت اشتغالزایی را در این بخش افزایش داد،ما می توانیم با اندکی تلاش بیشتر در استان در این حوزه به خودکفایی برسیم.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان در خصوص ارزیابی ظرفیت های استان خوزستان در خصوص تولیدات دامی واستفاده از این ظرفیت در راستای خودکفایی تولید این محصولات اظهار داشت: استان خوزستان از نظر دامپروری وضعیت مناسبی دارد که با استفاده از توسعه اقتصاد مقاومتی می‌توان ظرفیت اشتغالزایی را در این بخش افزایش داد، ما می توانیم با اندکی تلاش بیشتر در استان در این حوزه به خودکفایی برسیم.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان با ارزیابی وضعیت دام استان گفت : در حال حاضر ۲۱ واحد دامپروری در استان خوزستان فعال است که در این واحدها ۴۲ هزار راس گوساله جهت پروارگری،۲  هزار راس بره جهت پروارگری،۲ هزار راس گاوشیری و ۶۵۰ راس گاومیش وجود دارد که از مجموع واحدها ۲ واحد مختص گاوشیری، سه واحد پروارگری بره و بقیه به پروارگری گوساله اختصاص دارند.

وی افزود: استان خوزستان در تولید گوشت رتبه هفت کشور و در تولید شیر رتبه ۱۲ و از لحاظ جمعیت دام گوسفند رتبه پنج و دام گاومیش رتبه اول کشور را دارا است.

مشکور زاده با بیان اینکه استان خوزستان سالانه به ۸۰۰ هزار لیتر شیر نیاز دارد، گفت: در حال حاضر تولید شیر سالانه در خوزستان ۵۳۵ هزار لیتر و گوشت قرمز۶۹ هزار تن است که اگر تولیدات شیر به ۸۰۰ هزار لیتر و تولیدات گوشت قرمز به ۷۰ هزار تن برسد دیگر نیاز به واردات از استان‌های دیگر نخواهیم داشت.

معاون تولیدات دامی استان خوزستان صادرات دام در حوزه خلیج فارس را فرصتی جهت رونق اقتصاد استان عنوان کرد و گفت : در سال گذشته از کل کشور ۱۷۵ هزار دام سبک و از استان خوزستان ۱۲۷هزار راس دام سبک ، از مرز خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات داشتیم این نشان می دهد که خوزستان نسبت به استان هایی که از مرز خوزستان برای صادرات استفاده کردند رتبه بالاتری دارد.

وی ۳۳درصد از کل صادرات دام از مرزهای خوزستان به کشورهای همسایه را متعلق به استان خوزستان دانست و گفت: صادرات به کشور عراق فقط در دام سنگین بوده است که حدود ۲۰۰۰ گوساله ی پرواری که تولید مجتمع های دام پروری استان خودمان بوده است صادر شده است ولازم به ذکر است که ما در دام سبک هیچ گونه درخواستی از عراق نداشته ایم.

مشکورزاده با اشاره به پرورش زنبورعسل در استان خوزستان گفت: پرورش زنبورعسل از رتبه ۲۲ کشور به رتبه ۱۲ کشور ارتقا پیدا کرده است زیرا بهره وری ما در بخش زنبورعسل افزایش پیدا کرده این نشان می دهد که روند روبه رشدی در این زمینه داشته ایم.

وی افزود : در حال حاضر تعداد کلونی های ما به بیش از ۲۱۰ هزار و تولید عسل به ۱۹۶۰ هزار تن رسیده است و این روند باعث شده است که رتبه استان بهبود پیدا کند.

مرجع/ اهوازنوین
:
:
:
آخرین اخبار