تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۹۷۴۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی سامانه صدور الکترونیک پروانه سبز در گمرک آبادان
مدیر کل گمرک آبادان گفت: سامانه صدور الکترونیکی پروانه سبز در این اداره کل فعال شد.

حمید احمدی چهارشنبه افزود: با راه اندازی این این سامانه، صدور پروانه یا برگ سبز کاغذی عملا و به صورت اجرایی در سالن واردات گمرک متوقف شده و به جای آن، برای صاحب کالا برگه ای با عنوان پروانه الکترونیکی صادر می شود.

وی اظهار داشت: تمامی مراحل کار نظیر ورود کامیون به محوطه گمرک، توزین بار، ارزیابی کالا به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.

احمدی، تکریم ارباب رجوع، سرعت بخشی و آسان سازی روند ترخیص کالا و کاهش خطای انسانی، کاهش تخلفات گمرکی و قاچاق کالا و شفاف سازی روند تجارت و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان کالا را از اهداف راه اندازی این سامانه در گمرک آبادان عنوان کرد.

مدیرکل گمرک آبادان همچنین از الکترونیکی شده فعالیت های گمرکی در این اداره کل خبر داد و گفت: در راستای الکترونیکی شدن رویه های گمرک، از این پس تمامی امور مربوط به رویه واردات این گمرک به صورت الکترونیکی انجام می شود و موارد استعلام کالا نیز از طریق سایت پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه پیامکی گمرک صورت می گیرد.

مدیرکل گمرک آبادان با بیان اینکه پس از صدور پروانه سبز الکترونیکی، کد رهگیری به صاحب کالا داده می شود، تصریح کرد: با این اقدام، نه تنها رسیدگی به پرونده های گمرکی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان امور گمرکی انجام شود، بلکه از جعل پروانه های کاغذی نیز جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: استعلام پروانه های سبز الکترونیکی از طریق سامانه پیامکی به شماره 30008887 و سایت پنجره واحد تجارت فرامرزی به آدرسepl.irica.ir امکانپذیر است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گمرک آبادان
:
:
:
آخرین اخبار