تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۹۷۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باند «خون‌ آشام» متلاشی شد+تصاویر
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از دستگیری اعضای باند سرقت‎های خشن در شمال کشور با ۱۳ فقره قتل و ۳۱ فقره سرقت مسلحانه خبر داد.
باند «خون‌ آشام» متلاشی شد+تصاویر

 محمدرضا اکبری عصر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان با تشریح جزئیات پرونده بزرگ‌ترین باند سرقت‎های مسلحانه شمال کشور معروف به «خون‎آشام شمال»، اظهار کرد: در تاریخ هشتم فروردین‌ماه سال جاری وقوع یک فقره سرقت مسلحانه منجر به جرح در شهرستان گرگان به پلیس ۱۱۰ گزارش شد.

وی ادامه داد: پس از حضور پلیس ۱۱۰ در صحنه حادثه و به دلیل نوع وقوع جرم که جزء جرائم خشن محسوب می‎شد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه فرد مجروح از ناحیه پا و پهلو به وسیله اثابت شلیک مستقیم سلاح جنگی کلاشینکف، مورد جراحت قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: مجروح که یک مرد میانسال بوده است، پس از انتقال به بیمارستان و سه روز معالجات پزشکی، در نهایت به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ اکبری بیان کرد: همراه این مرد، یک خانمی حضور داشته که در تشریح چگونگی واقعه، در خصوص مشخصات مجرمان گفت که دو مرد یکی قدبلند و دیگری کوتاه قد به‌وسیله موتورسیکلت و چهره پوشیده شده توسط کلاه و همراه داشتن سلاح کلاشینکف، دست به این عمل مجرمانه زده‎اند.

وی اضافه کرد: این شاهد حادثه تاکید کرد که این دو سارق خشن پس از آنکه با مقاومت صاحب خودرو در برابر اقدام به سرقت آنها مواجه شدند، یک تیر هوایی و دو تیر مستقیم را به صاحب خودرو شلیک کرده و با سرقت خودرو از محل متواری شدند.

عدم استفاده مجرمان از تلفن همراه در صحنه‌های سرقت

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: با توجه به نوع واقعه و اینکه متهمان هیچ‌گونه سرنخی را در صحنه حادثه از خود به جای نگذاشته بودند، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتلان وارد مرحله جدیدی شد.

اکبری گفت: در بررسی بانک اطلاعاتی پلیس آگاهی و پرونده‎های مشابه با این واقعه که از نوع سرقت مسلحانه بوده، کارآگاهان پلیس آگاهی به پرونده‌های برخورد کردند که از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۳ به همین شیوه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات ماموران به پرونده دیگری رسیدند که در سال ۱۳۹۳ در شهرستان کردکوی با همین شیوه و با نیت سرقت مسلحانه منجر به قتل شده بوده است.

اکبری با تاکید بر اینکه برای پلیس دو فقره قتل و چهار سرقت مسلحانه با شیوه مشترک مسجل شده بود، اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهم در شیوه سارقان، جمع‎آوری پوکه فشنگ‎های شلیک شده از صحنه حادثه بود که باعث اختلال در تحقیقات پلیسی می‎شد.

وی افزود: اما تحقیقات و بررسی‎های شبانه‎روزی پلیس نتیجه داد و سه پوکه در صحنه‎های مختلف جرم کشف شد که با یک پوکه به‌جا مانده از حادثه فروردین‌ماه سال جاری مشابه بوده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان بیان کرد: در کارشناسی پلیس آگاهی مشخص شد چهار سرقت و یک قتل که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ انجام شده با یک سلاح کلاشینکف به وقوع پیوسته است.

اکبری ادامه داد: حرفه‎ای بودن این باند از زاویه‎ای دیگر نیز برای پلیس به یقین تبدیل شد که در بررسی‎های کارشناسی متوجه شدیم، اعضای این باند خطرناک به هیچ عنوان در صحنه‎های حادثه برای عدم شناسایی توسط پلیس از تلفن همراه استفاده نمی‎کنند.

ابروهای جوگندمی تنها سرنخ پلیس برای دستگیری قاتلان مخوف

وی افزود: در تحقیقات شبانه‎روزی پلیسی به سرنخ بسیار کوچک دست پیدا کردیم که این سرنخ، کارآگاهان را به شخصی به نام وحید ۲۴ ساله رساند که مشخص شد این فرد دارای یک پدر و یک برادر دیگر است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان تصریح کرد: با توجه به سابقه‎دار بودن «حسین.د» پدر وحید که دارای سوابقی همانند سرقت، قاچاق موادمخدر و حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز بوده است، تمرکز تحقیقاتی پلیس بر این خانواده سابقه‎دار افزایش یافت.

اکبری گفت: در تحقیقات پلیسی موفق شدیم تصویری را از چهره حسین به‌دست آوریم که یکی از مالباختگان حادثه حیدرآباد گرگان با مشاهده عکس بیان کرد که مشخصات کلی این فرد با یکی از مجرمان شباهت دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به استفاده متهمان از نقاب‌کشی این فرد مالباخته تنها توانسته بود ابروهای جوگندمی و ریش‎های سفید بیرون زده از کلاه را تشخیص داده و به خوبی در خاطرش حفظ کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: همین موضوع سرنخ جدیدی را به پلیس داد تا تحقیقات در خصوص این خانواده را تکمیل کند.

اکبری افزود: به دلیل اطلاعات ناقص پلیس، نمی‎توانستیم این افراد را بلافاصله دستگیر کنیم و به همین منظور تحقیقات شبانه‎روزی پلیس و دستگاه قضایی برای کشف ابعاد مختلف این پرونده به مدت سه ماه ادامه یافت تا در نهایت چند روز گذشته با تکمیل شدن این تحقیقات، اعضای این باند دستگیر شدند.

وی گفت: با هماهنگی مرجع قضایی، اعضای این باند به صورت جداگانه و در عملیات غافلگیرانه و ضربتی پلیسی دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

اعتراف وحید اعضای باند را لو داد / پدری که تنها خود دست به سلاح می‎برد

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: در ابتدا «وحید» فرزند اول خانواده و سپس «حسین.د» پدر خانواده و در نهایت «رضا» دیگر فرزند این خانواده دستگیر شدند.

اکبری گفت: در تحقیقات تکمیلی و شگردهای خاص پلیسی در نهایت «رضا» به انجام سرقت‎های متعدد اعتراف کرد اما در لا به لای اعترافاتش، به یک فقره سرقت مسلحانه به همراه پدرش نیز اعتراف کرد.

وی افزود: در مستندات پلیس مشخص شده بود که پوکه به‌جا مانده از این سرقت مسلحانه با چهار سرقت مسلحانه دیگر و یک قتل شباهت دارد و با یک سلاح انجام شده که در نهایت «رضا» با مشاهده مستندات پلیس به انجام دو فقره قتل و چهار سرقت مسلحانه اعتراف کرد.

اکبری تاکید کرد: در این وقایع، دو قتل توسط «حسین.د»، پدر خانواده انجام شده و در چهار سرقت مسلحانه دیگر نیز، حسین همیشه مسلح بوده و یک فرزند دیگر نیز به عنوان نگهبان در صحنه حادثه حضور داشته است.

وی متذکر شد: در ادامه تحقیقات و پس از آنکه حسین به دو قتل اعتراف کرد، ابعاد جدیدی را در این پرونده برای کارآگاهان تشریح کرد و هویت یکی دیگر از سردسته‎های این باند بزرگ را برای پلیس بازگو کرد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد: «حسین.س» یکی دیگر از اعضا و رهبران این باند است که در بیشتر سرقت‎ها وی و «حسین.د» با جمعی دیگر از اعضای گروه، به انجام سرقت‎های متعدد به صورت مسلحانه که در بعضی از موارد منجر به قتل شده بود، اقدام می‎کردند.

اکبری گفت: پس از دستگیری «حسین.س» که در شهرستان گنبدکاووس دستگیر شد، کارآگاهان از مخفی‌گاه این متهم موفق شدند یک سلاح کلاشینکف و یک سلاح کلت را کشف کنند.

وی افزود: در بررسی مشخصات این سلاح‎ها مشخص شد سه فقره قتل در سال‎های ۸۱ و ۸۴ به‌وسیله این سلاح‎ها انجام شده است و در بررسی مخفی‌گاه «حسین.د» نیز ماموران موفق به کشف یک سلاح کلاشینکف و بیش از ۲۰۰ تیر جنگی شدند.

برق‎گرفتگی و مرگ یکی از اعضای قاتل باند در هنگام سرقت

رئیس پلیس آگاهی گلستان اظهار کرد: با توجه به کشف یک سلاح کلت از مخفی‌گاه «حسین.س» و وقوع یک فقره قتل در سال ۱۳۸۱ به‌وسیله کلت، در بررسی‎ها مشخص شد آن واقعه نیز با همین سلاح به وقوع پیوسته است که «حسین.د» و «حسین.س» با مشارکت فرد دیگری انجام داده‎اند.

اکبری گفت: «حسین.س» در ادامه تحقیقات به جرائم مختلفی اعتراف کرد اما مهم‌ترین آنها، ارتکاب به ۱۰ فقره قتل به صورت مستقیم و مشارکت در یک فقره قتل دیگر به صورت غیرمستقیم اعتراف کرد که بیان کرد این یک فقره توسط هم‌دستش به نام «تیمور.الف» انجام شده است که تیمور دو سال پیش در یک سرقت سیم کابل برق، دچار برق‎گرفتگی شده و جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: در مجموع اعضای این باند ۳۰ فقره سرقت مسلحانه را انجام دادند که ۱۳ فقره آن منجر به قتل شده که همه سرقت‎ها در محدوده استان گلستان و مازندران و قتل‎ها در حوزه استان گلستان بوده است.

قاتلان با کوچک‌ترین فرصت افراد را می‎کشتند

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان بیان کرد: نکته بسیار جالب در اعترافات این متهمان این بود که «حسین.س» بیان کرد که مطمئن بود پلیس نمی‎تواند وی را دستگیر کند و تنها از سوی «حسین.د» احساس خطر می‎کرده و حتی چندین بار برنامه‎ای برای قتل او را نیز داشته است.

اکبری گفت: «حسین.د» دارای یک مخفی‌گاه در شهرستان بهشهر بوده که با خودروهای مختلف اقدام به سرقت موتورهای چاه آب می‎کرده که تا به امروز به انجام یک‌صد فقره سرقت موتور چاه آب اعتراف کرده است.

وی ادامه داد: سرقت تراکتور، سرقت کندوی عسل، سرقت‎های مسلحانه خودرو از جمله جرائم سرقت این باند بسیار خطرناک است که تا به امروز ۹ مالخر، هفت نفر از اعضای اصلی باند و یک فروشنده سلاح شناسایی و دستگیر شده است و با شناسایی‎های انجام شده دستگیری دیگر اعضای این باند نیز کماکان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان اظهار کرد: شخصیت جنایی «حسین.س» و «حسین.د» به اندازه‎ای خطرناک است که در کوچک‌ترین غفلت، دست به سلاح برده و با کوچک‌ترین مقاومت فرد مورد نظر را به قتل می‎رسانند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص آغاز اعمال مجرمانه این باند خطرناک گفت: شروع جرائم این افراد از سال ۱۳۸۷ بوده است که حتی در تحقیقات دیگر کارآگاهان، مشخص شده این افراد در پرونده‎های دیگری نیز دست دارند که شاید دارای ابعاد بین‎المللی باشد اما به دلیل عدم اثبات کامل این موضوع نمی‎توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

اکبری در پایان بیان کرد: با دستور مقام قضایی، چهره متهمان به صورت باز در رسانه‎ها منتشر می‎شود تا در صورت وجود شاکی و یا مالباخته‎ دیگر، به پلیس آگاهی و یا دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان مراجعه و موضوع را از آن طریق پیگیری کنند.

باند «خون‌ آشام» متلاشی شد+تصاویر
باند «خون‌ آشام» متلاشی شد+تصاویر
باند «خون‌ آشام» متلاشی شد+تصاویر
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار