تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۹۷۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرماندار اهواز:
خطر ریزش صخره ساکنان منبع آب اهواز را تهدید می‌کند
معاون عمرانی فرماندار اهواز گفت: خطر ریزش صخره شش منزل مسکونی را در منطقه منبع آب اهواز تهدید می کند.

هدایت ا... زارع زاده روز یکشنبه با اشاره به ایجاد شکاف در صخره های تپه های منطقه منبع آب اهوازاظهار کرد: شش منزل مسکونی در خیابان طباطبایی منطقه منبع آب که در زیر این صخره ها قرار دارند در معرض خطر و تخریب قرار دارند.

وی افزود: شهرداری به اهالی این شش منزل مسکونی اخطار برای تخلیه صادر کرده اما این افراد به دلیل نداشتن مکان جایگزین تاکنون اقدام به تخلیه نکرده اند.

زارع زاده اضافه کرد: روز گذشته اهالی درنامه ای پذیرفتند که منازل خود را تخلیه کنند به شرطی که برای آنها محل سکونت جایگزین در نظر گرفته شود که در مکاتباتی با استانداری خوزستان اعلام شد که اعتباری برای جابجایی این منازل در شرایط بحران پیش بینی شده است.

وی منطقه منبع آب را یکی از مناطق پرخطر اهواز دانست و اضافه کرد: این منطقه یکی از سکونتگاه های غیررسمی است که ساخت و سازها در آنجا با جانمایی نامناسب، به صورت غیرمجاز و بدون رعایت ضوابط فنی انجام شده به همین دلیل از استحکام کافی برخوردار نیستند.

به گفته وی، تاکنون در این منطقه چندین بار صخره ها دچار ریزش شده و خسارت ببار آورده است؛ از جمله در اوایل دهه 80 که تلفات جانی نیز در پی داشت.

معاون فرماندار اهواز همچنین گفت: طرح جامع جابجایی مناطق پرخطر اهواز به دلیل تامین نشدن منابع اعتباری از سه چهار سال گذشته، متوقف مانده است.

وی افزود: در راستای جابجایی مناطق پرخطر اهواز تاکنون 224 واحد توسط شهرداری اهواز ساخته و به ساکنان منطقه منبع آب واگذار شده، اما مرحله دوم این طرح که ساخت 128 واحد مسکونی است هنوز به اتمام نرسیده است.

وی اضافه کرد: در این طرح شهرداری بابت اعیانی مبالغی را به ساکنان پرداخت می کرد اما اکنون اعتباری برای تملک تامین نشده است.

زارع زاده ادامه داد: طرح جابجایی 500 واحد مسکونی در مناطق پرخطر نیز به دلیل تامین نشدن اعتبار مورد نیاز اجرا نشده است.

پیدایش و گسترش محله های حاشیه ای و اسکان غیررسمی، از مهم ترین چالش های توسعه پایدار شهر اهواز است.

بررسی ها نشان می دهد که حدود 25 درصد جمعیت شهر اهواز جذب اجتماعات غیررسمی شده و از امکانات شهری بی بهره اند. از جمله این اجتماعات غیررسمی می توان از کوی منبع آب نام برد. این محله که از نخستین اجتماعات حاشیه نشینی اهواز به شمار می آید، در حوزه استحفاظی منطقه هفت شهرداری و در شرق اهواز واقع است. منبع آب دارای وسعتی بیش از 750 هزار مترمربع و جمعیت آن بیش از 220 هزار نفر برآورد شده است.

این محله هم اکنون با مسایل متعدد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی روبه رو است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: منبع آب اهواز ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار