تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۷۸۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش‌وپرورش ناحیه چهار اهواز:
واگذاری مدارس به بخش خصوصی منجر به افت تحصیلی می‌شود
رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز با بیان این‌که طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی دارای نقاط ضعفی است، گفت: این طرح می‌تواند موجب افت تحصیلی دانش‌آموزان شود.

فاضل خمیسی با اشاره به طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی اظهار کرد: تاکنون آیین‌نامه اجرایی طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی در سال تحصیلی جدید ابلاغ نشده‌است.

وی با بیان این‌که در این طرح هیچ شهریه‌ای از دانش‌آموزان دریافت نمی‌شود، افزود: در این طرح مدارس دولتی به یک شخص فرهنگی متعهد واگذار می‌شود که تمام امکانات مدرسه دولتی بوده و بودجه آن نیز از سوی آموزش و پرورش تأمین می‌شود اما معلمان و نیروی انسانی آن به‌صورت آزاد استخدام خواهند شد.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، دو راه حل استخدام رسمی و یا حق‌التدریس را برای جبران آن عنوان کرد و گفت: از آن جا که آموزش و پرورش در حال حاضر قادر به جذب نیروی انسانی جدید نیست و همچنین مدارس دولتی اجازه استخدام معلم حق‌التدریس ندارند، طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی با به کارگیری نیروی حق‌التدریس آزاد می‌تواند مشکل کمبود نیروی انسانی را برطرف کند.

خمیسی با بیان این‌که مهم‌ترین نقطه قوت این طرح تأمین معلم است، گفت: طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی نقاط قوت و ضعفی دارد؛ به‌طور مثال با اجرای این طرح کلاس‌ بدون معلم باقی نمی‌ماند اما نداشتن تجربه و تخصص مرتبط در معلم از مهم‌ترین نقاط  ضعف این طرح خواهد بود.

وی با اشاره به نبود انگیزه در معلمان در طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی عنوان کرد: ‌ممکن است یکی از دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان اجرای این طرح باشد زیرا معلمان به‌کارگرفته شده در این طرح انگیزه و مهارت کافی را نخواهند داشت؛ همچنین طرح واگذاری مدارس به بخش خصوصی پایدار نیست و معلوم نیست که هرسال تمدید شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار