تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۹۷۹۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان در تولید مرغ، گوشت قرمز و شیر خودکفا است
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان از نظر تولیدات مرغ، گوشت قرمز و شیر خودکفا است و نیازی به واردات این محصولات از دیگر استان‌ها وجود ندارد.

محمد مشکورزاده اظهار کرد: وفور گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز در استان موجب شده است که تمام نیاز استان از درون استان تامین و واردات این محصولات از استان‌های دیگر بسیار محدود شود.

وی افزود: در جلسات تنظیم بازار با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا هیچ‌گونه مرغ زنده وارد استان نشود و همچنین حجم گوشت قرمز وارداتی به استان نیز بسیار محدود شود زیرا تمام نیاز استان توسط تولیدکنندگان داخل استان قابل تامین است.

مشکورزاده در خصوص ظرفیت‌های استان در بحث تولیدات دامی تصریح کرد: حدود 4.5 میلیون راس دام در خوزستان وجود دارد که از این تعداد حدود 4 میلیون راس دام سبک و 500 راس دام سنگین هستند.

وی ادامه داد: خوزستان از نظر تعداد گاومیش و تولیدات آن رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده که این مساله بیانگر توانایی‌های بالا استان در بخش دام است و تولید حدود 15 میلیون قطعه مرغ گوشتی به طور متوسط در هر دوره توسط مرغداری‌های استان از دیگر ظرفیت‌های این بخش است.

مشکورزاده در خصوص مشکلات عمده دامداران استان اظهار کرد: عدم خرید و پایین بودن نرخ خرید شیر توسط کارخانجات لبنی، عدم پرداخت وجوه شیر خریداری شده نیز به دامداران و یا تاخیر در پرداخت‌ها توسط کارخانجات شیر استان از مشکلات بخش تولید شیر است که باید به آن رسیدگی شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در بخش تولید مرغ نیز در شرایطی که مرغ مازاد وجود دارد، مکانیزم جذب مرغ مازاد در استان به خوبی عمل نمی‌کند و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان آن به وجود می‌آورد.

وی در خصوص برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای کمک به صنعت دامداری بیان کرد: حمایت از این بخش‌ها در قالب پرداخت تسهیلات کم بهره از محل صندوق توسعه ملی و تامین نهاده‌ها و نیازهای دامداران و مرغداران استان از برنامه‌های حمایتی این سازمان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار