تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۹۷۹۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران می‌تواند آمریکا را از نقشه زمین محو کند
با انجام نظارت های ضعیف از این کشور در طول ده سال، این ایران است که به راحتی می تواند در کنار توافق هسته ای، برنامه های موشکی و هم برنامه های حملات پالس های الکترو مغناطیسی خود را ادامه دهد.
ایران می‌تواند آمریکا را از نقشه زمین محو کند

 پایگاه خبری "سیاتل تایمز" (Seattletimes) در نوشتاری به قلم "لورنس هس" با عنوان " با توافق هسته ای، ایران می تواند آمریکا را از نقشه زمین محو کند" نوشت: تنها درست چهار روز بعد از اینکه ایران و قدرت های جهان، توافق هسته ای خود را در مورد برنامه هسته ای این کشور به اتمام رساندند، آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران، بازهم بر روی شعار "مرگ بر آمریکا" که از اول انقلاب ایران مطرح است، تاکید کرد.


این وب سایت آمریکایی با ادعای اینکه "ایران شمار زیادی از آمریکایی ها را در خاورمیانه به قتل رسانده است که برخی از آنها در جنگ مستقیم و برخی از آنها نیابتی بوده است" افزود: «ایران با تهدید منافع منطقه ای آمریکا و تجهیز دشمنان اسرائیل، توانسته است اوضاع بی ثباتی را برای آمریکا رقم بزند. در حال حاضر ایران با انجام توافق هسته ای می تواند منافع آمریکا را بیش از پیش به خطر اندازد.


سیاتل تایمز دو راه اصلی را در خصوص به خطر افتادن منافع آمریکا از سوی ایران بیان می کند: «ابتدا، ایران می تواند کلاهک هسته ای خود را روی یکی از موشک های بالستیک خود سوار کند و آن را به سمت آمریکا شلیک کند. ایران در زمینه موشک های بالستیک حرفه ای شده است و با داشتن موشک شهاب ۳، قادر است به راحتی اسرائیل را نیز هدف قرار دهد.

دوم اینکه ایران قادر خواهد بود، با انجام عملیات پالس های الکترو مغناطیسی حملات هسته ای آمریکا علیه خود را کنترل کرده و با استفاده از این تکنولوژی موجب انفجار کلاهک های هسته ای آمریکا، بر فراز آسمان آمریکا بشود و برق بسیاری از مناطق آمریکا را از کار بیاندازد و کشور را برای ماه ها به تاریکی بکشاند. این امر موجب کشته شدن ۹۰ درصد از مردم آمریکا می شود.
ایران تاکنون دوبار نحوه استفاده از این تکنولوژی را آزمایش کرده است.»


این پایگاه آمریکایی در ادامه می نویسد: «رهبران نظامی ایران نیز با استقبال از اینگونه حملات علیه امریکا، نشان داده اند که از هر گونه تلاشی در این زمینه فرو گذار نخواهند بود. اکنون نیز ایران با توافقی که انجام داده است می تواند سلاح اتمی تولید کند، زیرا این توافق محدود به ۱۰ تا ۱۵ سال است و ایران می تواند دو مسیر را برای رسیدن به بمب اتمی طی کند: اول اینکه اورانیوم، غنی سازی کند و یا راکتورهای تولید کننده پلوتونیوم را بسازد و یا اینکه هر دو را انجام دهد.»


سیاتل تایمز در ادامه اضافه می کند: «تهران باید برای مدت زیادی منتظر گذاشته شود تا دائما ناظران آژانس بتوانند به ایران بروند و مطمئن شوند که این کشور با محدودیت های هسته ای همچنان روبرو است. ناظران باید هر موقع خواستند و از هر کجا بتوانند نظارت ۲۴ ساعته به عمل آورند.
ایران همچنین باید جنبه های نظامی برنامه هسته ای خود را در اختیار ناظران قرار دهند.»


این سایت آمریکایی در پایان افزود: «با رفع تحریم های ایران، بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار بدست ایران خواهد رسید و این روند شرایط را برای کسب تکنولوژی های برتر برای ایران فراهم می آورد و با انجام نظارت های ضعیف از این کشور در طول ده سال، این ایران است که به راحتی می تواند در کنار توافق هسته ای، برنامه های موشکی و هم برنامه های حملات پالس های الکترو مغناطیسی خود را ادامه دهد.

با این وجود فراموش کردن و عدم توجه به شعار "مرگ بر آمریکا" و تهدیدات ایران و همچنین شعارهای سیاسی می تواند برای آینده ما بسیار خطرناک باشد و باید تمامی آنها را در نظر گرفت.»
مرجع / اقتصادآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار