تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۹۸۰۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار از کاهش کشفیات موادمخدر در خرمشهر خبر داد
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: کشفیات مواد مخدر در پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

ولی‌الله حیاتی بعد از ظهر روز سه شنبه در نشست اعضای کمیته مبارزه با مواد مخدر در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر از بازگشت مجدد 60 درصد بهبودیافتگان از مواد مخدر به مراکز بهبودی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: 60 درصد بهبودیافتگان مجددا به مراکز بهبودی بر می‌گردند و این نشان‌دهنده این است که ما برنامه‌ریزی درستی برای این افراد انجام نداده‌ایم.

 وی با بیان اینکه در صورت برنامه‌ریزی نکردن برای این معضل، به طور حتم با چالش‌های اساسی مواجه خواهیم شد، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی برای بهبود‌یافتگان از مواد مخدر به نحوی باشد که این افراد به شرایط گذشته خود بازنگردند.‌

فرماندار ویژه خرمشهر، رنج سنی گرایش به سوءمصرف مواد مخدر در خرمشهر را از 14 تا 19 سن اعلام کرد و گفت: متاسفانه در اوج بهره‌مندی از قدرت جوانی در سنین 14 تا 19 سال برخی از جوانان معتاد می‌شوند و این موقعیتی است که دشمنان ما به آن دست یافته و ما نتوانستیم حداکثر ظرفیت بهره وری از جوانان برای توسعه کشور را به کار ببریم و این یک معضل بزرگ است.

وی در ادامه از کاهش کشفیات مواد مخدر در این شهر خبر داد و اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

*یکی از دلایل کاهش کشفیات مواد مخدر گرانی مواد مخدر است

حیاتی یکی از دلایل کاهش کشفیات مواد مخدر را گرانی مواد مخدر دانست و عنوان کرد: بر اساس کنترل‌های به عمل آمده، دسترسی کمتر به مواد مخدر باعث افزایش مواد افیونی در این شهر شده است.

معاون استاندار خوزستان در ادامه از افزایش قیمت مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه از هر کیلوگرم 250 میلیون ریال به 2 میلیارد ریال خبر داد و با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد ویژه برای کشف مواد مخدر، تصریح کرد: باید کمیته مبارزه با مواد مخدر با همکاری اداره اطلاعات و دستگاه قضایی، ستاد ویژه‌ای تشکیل دهند و به طور ویژه این قضیه را رصد کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند در جهت مبارزه با مواد مخدر را یادآور شد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به داشتن معاونت اجتماعی در تمام کمیته‌های مبارزه با مواد مخدر عضو است و در این راستا می‌توان از پشتیبانی مالی این سازمان برای اجرای طرح و برنامه‌ها در این منطقه بهره برد.

وی خواستار توجه به بحث مسکن بهبود یافتگان شد و گفت: اقدامی با کمک شهرداری تهران برای مسکن مهر مددجویان انجام شده و برای تسری این اقدام مسکن مهر بهبودیافتگان نیز باید نهایی شود.

معاون استاندار خوزستان، شمار واحدهای مسکن مهر بلاتصدی در خرمشهر را 450 واحد اعلام کرد و افزود: این واحد‌ها با حمایت خیرین و سازمان منطقه آزاد اروند با آورده اندک قابل واگذاری است.

حیاتی همچنین به بحث بیمه بهبود یافتگان اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح تعهد سلامت بیمه همه افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی تامین شده و بهبودیافتگان می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت کمیته فرهنگی مواد مخدر، متذکر شد: کمیته فرهنگی تنها مختص به مدارس نیست بلکه این کمیته باید برنامه‌های فرهنگی خود را در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و مراکز تفریحی و توریستی و اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان نیز فعال سازد.

حیاتی در پایان استفاده از شبکه‌های اجتماعی در راستای پیشگیری و مقابله با سوءمصرف مواد مخدر را مهم و موثر دانست و بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش موثری در پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر داشته باشند که نباید از این ظرفیت مهم غافل شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار