تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۹۸۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست آلمانی‌ها برای همکاری با دانشگاه علمی کاربردی
محافظت از خانه نتانیاهو در سال 2014 پانصد هزار دلار برای اسرائیلیها هزینه داشت
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: یک گروه از دانشگاه های آلمان متقاضی همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی شده اند.

به گزارش ایرنا، محمد اخباری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه که در تالار کانون پرورش فکری کودکان کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: این گروه که چندی پیش به ایران سفر کردند از میان دانشگاه های کشور تنها دانشگاه علمی کاربردی را به عنوان یک دانشگاه حرفه گرا برای همکاری انتخاب کردند.

وی به وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: وظیفه ما گسترش مرزهای دانش نیست بلکه به دنبال پرورش نیروی متخصص و رفع نیاز جامعه هستیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: در دولت قبلی در یک بازی سیاسی سعی کردند با دانشگاهی دیگر رقابت کنند که این امر باعث توسعه نامتوازن دانشگاه علمی و کاربردی شد.
اخباری با بیان اینکه باید نیروی متخصص و کارآزموده تربیت کنیم تاکید کرد: براساس تفاهمنامه ای که با تمام اصناف امضا کردیم هر کسی قصد شروع کاری را داشته باشد باید دوره های لازم را طی کند.

* دانشگاه جامع به دنبال ایجاد مقطع کارشناسی ارشد نیست

وی اعلام کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال ایجاد مقطع کارشناسی ارشد نیست و تنها در مواردی خاص این دوره را برگزار می کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: این دانشگاه 70 درصد توان خود را برای مدرک کاردانی و 30 درصد را برای مدرک کارشناسی متمرکز کرده است.

اخباری با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی نیاز به مدرس خبره دارد گفت: 50 هزار مدرس در دانشگاه فعالیت می کنند که باید 30 هزار نفر آنها خبره باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: از شرکت های دانش بنیاد با پرداخت تسهیلات چهار درصد حمایت می کنیم.

هدایت حاتمی افزود: دانشگاه جامع می تواند نقش بسزایی در اشتغال زایی داشته باشد از این رو امیدواریم با الگوگیری بین المللی این دانشگاه به جایگاه اصلی خود برسد.

وی مشکل اصلی کرمانشاه را اشتغال دانست و گفت: ما نیروی متخصص در استان کم داریم و دانشگاه جامع باید این کمبود را جبران کند.

معاون استاندار کرمانشاه از اساتید این دانشگاه خواست که در زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان فعال باشند.

وی افزود: باید ایجاد شرکت های دانش بنیان به عنوان ملاکی برای سنجش عملکرد دانشگاه های جامع مطرح شود.

وی همچنین اعلام کرد که 12 شهریور امسال همایش جذب سرمایه مجازی در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

در این مراسم مزدک راد ملکشاهی به عنوان رییس جدید دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه معرفی و از خدمات بیژن عباسی خزایی رییس قبلی این دانشگاه قدردانی شد.
:
:
:
آخرین اخبار