تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۹۸۱۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل محیط‌زیست خوزستان:
۷۰درصد تالاب هورالعظیم خشک شده است
مدیرکل محیط‌زیست خوزستان گفت: با توجه به کم آبی رودخانه کرخه به عنوان سرچشمه، ۷۰ درصد تالاب هورالعضیم خشک شده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار داشت: وجود خشکی در تالاب هورالعظیم سبب به خطر افتادن زیست‌بوم خوزستان می‌شود.

وی افزود: تالاب هورالعظیم بزرگترین تالاب خوزستان و یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور است و مسئولان مربوطه استانی و کشوری باید با اهتمام ویژه دراین‌باره وارد عمل شده و مانع از خشکی این تالاب شوند.

مدیرکل محیط‌زیست خوزستان گفت: سرچشمه اصلی این تالاب رودخانه کرخه است که خود این رودخانه نیز وضعیت اسف‌باری به لحاظ کم‌آبی دارد.

وی عنوان کرد: چند ماهی است که تالاب هورالعظیم در وضعیت هشدار قرار گرفته به همین دلیل باید اقدامات مفیدی هرچه سریعتر در راستای جلوگیری از خشکی این تالاب توسط مسئولان استانی و کشوری انجام شود.

لاهیجان‌زاده اظهار داشت: طرح‌هایی برای انتقال آب رودخانه‌های درون استانی برای جلوگیری از خشکی این تالاب ارزشمند در حال مطالعه است و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب برسیم.

وی افزود: با وجود اعلام محدودیت و نیز ممنوعیت کشت در برخی از نقاط حوضه آبی رودخانه کرخه کمک قابل ملاحظه‌ای به جلوگیری از خشکی رودخانه کرخه و تالاب هورالعظیم به سبب گرمای شدید هوا و کمبود ریزش‌های جوی نشده است.

با وجود اعلام کمبود آب و وضعیت هشدار حوضه‌های آبی استان خوزستان طرح انتقال آب با جدیت از سوی وزارت نیرو دنبال می‌شود.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
فدای سر تالاب های ارومیه و زاینده رود و دیگر تالاب هایی که دولت به فکر احیاء آنها است. مگر آقایان خوزستانی که در بدنه دولت بعضی وقتها قرار می گیرتپند به فکر استان هم هستند
:
:
:
آخرین اخبار