تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۹۸۱۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیانیه شورای مشترک فعالان عرب در پی انتشار آهنگ «عرب کش»
در پی انتشار آهنگ موهن «عرب کش» شورای مشترک فعالان عرب بیانیه ای صادر و ضمن تشکر از پیگیری نهادهای فرهنگی و نظارتی، نسبت به تحرکات تفرقه انگیز هشدار داد.

بیانیه شورای مشترک فعالان عرب سه شنبه شب در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

در این بیانیه آمده است: روز گذشته متأسفانه در حالی که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، امسال، به سال همدلی وهمزبانی ملت و دولت نامگذاری شده است، شاهد تحرکات مشکوکی می باشیم که با نشر تولیدات به ظاهرفرهنگی و در قالب موسیقی، شعر و بازی های کامپیوتری، اهانت و تحریک قومیت عرب را هدف قرار داده اند تا از این طریق همزیستی مسالمت آمیز اقوام رابه چالش بکشانند.

این بیانیه می افزایدخوشبختانه اعتراضات و درخواست های فعالان عرب در موارد قبلی، موردتوجه و پیگیری جدی نهادهای فرهنگی و نظارتی قرارگرفت به نحوی که با عوامل تفرقه انگیز برخورد مناسب صورت گرفت و فعالیت آنان متوقف شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای مشترک ضمن تشکر از برخورد مناسب نهادهای ذیربط باعناصر تفرقه انگیز، درخواست می کند درزمینه تحرک اخیر نیز برخورد مناسب صورت گیرد به نحوی که از تکرار این گونه اعمال ضدفرهنگی جلوگیری شود.

همچنین شورای مشترک فعالان عرب از تمامی آحاد مردم شریف خوزستان درخواست می نماید که مراقب فتنه انگیزی عناصرنژادپرست و قومگرایان افراطی باشند و اعتراضات خود را به شکل منطقی و از مجاری قانونی پی گیری کنند.

در روزهای اخیر آهنگی موسوم به عرب کش در اینترنت و شبکه های اجتماعی به شکل وسیع منتشر شد که اعتراض مردم عرب خوزستان را به همراه داشت.

آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز و آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان نیز در پی انتشار این موزیک واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
1
این آقا فک کرده بتهوونه
اگه فضا رو آلوده کنه
اونا هم بلدن بخونن
اون وقت باید یقه کی رو بگیریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
0
0
ان شالله این مسئله حل بشه امیدوارم برخورد مناسب با این گروها بشه مردم عرب خوزستان شریف ومحترمند وشهدای زیادی در راه انقلاب وجنگ تحمیلی تقدیم کرده اند یادتون نرود سردارانی تقدیم این وطن کردیم که همه عرب خوزستان بوده اند وایرانی ومسلمان هستند مقام معظم رهبری اگه یادتون سال 1375 رهبر معظم انقلاب فرمود تشیع از خوزستان وارد ایران شد همه برادر هستیم ان اکرمکم عند الله اتقکم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
من به عنوان یک عرب خوزستانی اعلام میکنم هر حرکتی که از هر شخصی که قصد ایجاد تفرقه نه تنها بین خوزستانیها بین تمام اقوام ایرانی را داشته باشداز جانب مردم خوزستان محکوم و مردود و خواستار برخورد قاطع با این اشخاص هستیم.من چندین بار از شبکه های صدا و سیما دیدم رهبر عزیزمان با زبان عربی ما و کاملا اصیل با مردم خوزستان حرف زدند این یعنی احترام به قومیتها و ایجاد اتحاد از جانب مقام معظم رهبریست.
عرب خوزستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
0
0
جانم فدای رهبر
:
:
:
آخرین اخبار