تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۹۸۳۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان تاکیدکرد:
لزوم استفاده از ظرفیت بازار نفت کشور عراق
رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استاندار خوزستان و استاندار بصره گفت: یک بند از این تفاهم نامه مربوط به آموزش‌های مهارتی است که در این راستا به زودی اولین تفاهم نامه پذیرش دانشجو از کشور عراق را خواهیم داشت تا دانش فنی و مهارتی استان را به فرامرزها منتقل کنیم.

علی حسین حسین زاده در نشستی که به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی حفاری و دانشگاه علمی کاربردی خوزستان امروز، 31 مردادماه در محل شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد، اظهار کرد: در نیم قرن اخیر آموزش دانشگاه‌ها به سمت و سویی کارآفرینی حرکت کرده است به طوری که شاهد شکل گیری دانشگاه‌های نسل سوم هستیم که اساس آموزش آن‌ها بر پایه آموزش مهارتی است.

وی افزود: 23 سال قبل در کشور ما دانشگاه‌های علمی کاربردی همانند سایر کشورها پیشرفته تاسیس شد و امروز یک هزار و 50 مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور فعال است که 150 مرکز آن در تهران و 900 مرکز آن در 31 استان دیگر فعال است.

حسین زاده تصریح کرد: خوزستان هم اکنون 32 مرکز فعال علمی کاربردی دارد که از این نظر در حد میانگین کشوری است و رویکرد این مراکز بر پایه مهارت نیز هست و با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی موجود در استان به نظر می‌رسد باید مراکز ما بیش از این عدد باشد و ما با استان‌های کوچک دیگری مانند سمنان قابل مقایسه نیستیم؛ با استفاده از ظرفیت‌های نفت و حفاری، صنایع بندری و گمرکات می‌توان مهارت‌های جدیدی را تعریف و مراکزی را برای آن‌ها ایجاد کرد.

حسین زاده تصریح کرد: با روی کار آمدن مدیران جدید در استان کار شناسایی ظرفیت‌های داخل استان شروع شد که نمونه بارز آن ملی حفاری است و اکنون تفاهم نامه‌ای تنظیم و در راستای همکاری بین دانشگاه و این صنعت منعقد شده است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر بازار نفت عراق در اختیار شرکت‌های چینی قرار دارد چرا ما نباید از این پتانسیلی که در نزدیکی کشور ما قرار دارد، استفاده کنیم.

حسین زاده با ابراز امیدواری از انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علمی کاربردی خوزستان با شرکت ملی حفاری ایران گفت: امید است که این شرکت الگویی باشد تا صنایع دیگر استان نیز در این عرصه گام بردارند.

همچنین محسن کاویانی، مدیر کل امور مالیاتی خوزستان در این نشست اظهار کرد: آثار و نتایج بخش‌نامه خرید کالا و خدمات داخلی به خوبی در درآمدهای مالیاتی مشاهده شد به طوری که درآمدهای ما از زمان اجرای این بخش نامه به طور قابل توجهی افزایش یافت.
 
وی افزود: برای اجرای صحیح این بخش نامه لازم است تمام گردش مالی و پولی استان رصد شود که با اجرای طرح جامع مالیاتی تمام معاملات مالی و پولی رصد خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان بیان کرد: با توجه به تاکیدات فراوان بر کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی با استفاده از این بخش نامه می توانیم درآمدهای مالیاتی را افزایش و از آن‌ها در استان بهره مند شویم.

کاویانی اظهار کرد: در اجرای طرح جامع مالیاتی هدف ما فقط مالیات استان نیست بخش دیگر این طرح تکمیل حلقه‌های اطلاعاتی از گردش کالا و خدمات است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران از شرکت های پردرآمد است که می‌توان از ارزش افزوده درآمدهای آن برای استان استفاده کرد و به ترتیب شرکت‌های فولاد، مناطق نفتخیز نیز سوددهی بالایی دارند که باز می‌توان از آن‌ها بهره مند شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار