تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۸۳۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان:
مجتمع های تجاری که تذکر آتش نشانی را نادیده گیرند به مراجع قضایی معرفی شوند
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت:آتش نشانی مجتمع های تجاری را که نکات ایمنی مورد نظر را رعایت نمی کنند به مراجع قضایی معرفی کند.

عزیزا... شهبازی شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع تجاری ساحل اروند افزود: تذکر سازمان آتش نشانی، جایگاه حقوقی دارد و در صورتی که مالکان مجتمع های تجاری به تذکر فنی تخصصی آتش نشانی توجه نکنند باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی با تاکید بر ایجاد بستر امنیتی برای رونق کسب و کار در آبادان اظهار کرد: بدون شک توجه به ایمنی بازارها می تواند در رونق اقتصادی و تضمین سرمایه گذاری تاثرگذار باشد.

شهبازی با اشاره به برخی از به بروز نبودن برخی از تجهیزات سازمان آتش نشانی آبادان گفت:خرید برخی از وسایل و تجهیزات آتش نشانی از جمله بالابر مستلزم هزینه زیادی است که شورای اسلامی شهر و شهرداری آبادان به دنبال تامین مالی آن هستند ولی درصدد هستیم با کمک مدیر عامل منطقه آزاد اروند نسبت به بروز کردن آتش نشانی آبادان اقدام کنیم.

فرماندار ویژه آبادان افزود:کل مجتمع تجاری ساحل اروند زیر پوشش بیمه است ولی از چهار غرفه که آسیب کلی دیدند فقط یک غرفه بیمه دارد.

وی از آغاز فعالیت مجدد مجتمع تجاری ساحل اروند پس از یک روز از گذشت آتش سوزی خبر داد و گفت:غرفه دارن در بازارهای آبادان با توجه به شدت گرما منطقه، کالا و اجناس خود را بیمه کنند تا درصورت بروز حادثه، بیمه بتواند بخشی از خسارات آنها را جبران کند.

وی دلیل بروز آتش سوزی را در مجتمع تجاری ساحل اروند اتصال سیم برق اعلام و اظهارکرد:کارشناسان بیمه با حضور در محل اقدام به کارشناسی دقیق میزان خسارت وارده کردند.

کیومرث فتح ا... پور مدیرکل بیمه ایران شنبه در فرمانداری وِیژه آبادان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از پرداخت خسارت وارده به سه غرفه دار که نسبت به بیمه کردن غرفه های خود کرده بودند خبر داد.

وی افزود:پرونده دو نفر از کسبه نیز در حال بررسی است که در نخستین فرصت مبلغ کارشناسی خسارت وارده به آنها پرداخت می شود.

ساعت 14.10 دقیقه روز پنجشنبه بر اثر آتش سوزی در مجتمع تجاری ساحل اروند دو مامور آتش نشانی دچار گاز گرفتگی شدند که پس از انتقال به بیمارستان به صورت سرپایی مداوا شدند.

مجتمع تجاری ساحل اروند با یک هزار و 500 متر مربع دارای 80 غرفه تجاری است که چهار غرفه آن به صورت کامل و 10 غرفه بین 20 تا 30 درصد در آتش سوخت.

بیش از 200 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مجتمع کالای همراه مسافر در ساحل اروند مشغول کار هستند.

مجتمع تجاری برلیان واقع در خیابان امام خمینی(ره) آبادان موسوم به ته لنجی در انتهای بازار پارچه فروشی های این شهر نیز، خرداد امسال دچار آتش سوزی شد که با حضور به موقع ماموران آتش نشانی، این حادثه بدون خسارت جانی مهار شد.

مجتمع تجاری کادوس ۴ آبادان نیز درمرداد پارسال در آتش سوخت که نبود وجود وسایل و تجهیزات کافی آتش نشانی خسارت به این متجمع را بالا برد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار