تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۹۸۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان:
کشور نباید به درآمدهای نفتی متکی شود
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی لازم الاجراست و کشور نباید به این درآمدها متکی باشد.

محسن کاویانی در نشست انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه علمی، کاربردی خوزستان با اشاره به بخشنامه خرید کالا و خدمات درون استانی افزود: با توجه به ضرورت کاهش وابستگی به این درآمدها با بهره گیری از بخشنامه مزبور می توان درآمدهای مالیاتی را افزایش داد.

وی اجرای صحیح این بخش نامه را مستلزم رصد شدن گردش مالی و پولی در استان عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح جامع مالیاتی تمام معاملات مالی و پولی رصد می شود.

کاویانی نتایج اجرای این بخش نامه بر درآمدهای مالیاتی را محسوس خواند و افزود: از زمان اجرای این بخشنامه درآمدهای مالیاتی استان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی در عین حال اظهار کرد: جریان گردش پول، کالا و مواد حلقه مفقوده ای بود که سال های گذشته در کشور وجود نداشت.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان اضافه کرد: تفاوت ما با خازج از کشور بویژه پنج کشور صنعتی در این است که اگر چه مرزهای این کشورها باز است اما جریان کالا در داخل هر کدام از این کشورها رصد می شود.

کاویانی همچنین با اشاره به نقش فعالیت های شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت نقش مهمی در افزایش درآمدهای استان دارد لذا مدیریت بر هزینه های آن لازم است چرا که نوسانات خرید و فروش آن به شدت بر شهر اهواز تاثیر می گذارد.

در نشستی با حضور استاندار خوزستان، تفاهم نامه همکاری بین شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه علمی ، کاربردی خوزستان روز شنبه بین طرفین امضا شد.

شرکت ملی حفاری ایران در اول دی سال 58 تاسیس شد و فعالیت خود را با شش دستگاه حفاری آغاز کرد.

این شرکت به لحاظ دامنه عملیاتی، از بزرگترین شرکت های تابع شرکت ملی نفت ایران به شمار می رود که از شمالی ترین مناطق اعم از سرخس، خانگیران تا مرکزی، غرب، جنوب غربی و تا جنوبی ترین مناطق شامل خلیج فارس، پارس جنوبی و بطور کلی، در بیش از 10 استان کشور، که امکان استحصال نفت و گاز وجود داشته باشد، فعالیت می کند.

شرکت ملی حفاری با افزایش دستگاه های حفاری و توسعه خدمات فنی ومهندسی و با بهره گیری از بیش از 16 هزار نفر نیروی انسانی ، عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی چاه های نفت و گاز را در کشور انجام می دهد.

از مجموع یک هزار و 50واحد دانشگاه علمی، کاربردی در کشور نیز، 32مرکز سهم خوزستان است که با توجه به ظرفیت های موجود در استان از این حیث با جایگاه مطلوب خود فاصله دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار