تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۹۸۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان:
آثار هنری هیچ وقت ارزش خود را از دست نمی دهند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: یک اثر هنری هیچ وقت ارزش خود را از دست نمی دهد و هر چقدر زمان بگذرد ارزش بیشتری می یابد.

همایون قنواتی شامگاه شنبه در آیین پایانی نمایشگاه تخصصی طراحان مد و لباس، پارچه، دوخت و چاپ ، در نشست خبری با خبرنگاران در محل نمایشگاه موزه هنرهای معاصر اهواز اظهار کرد: یک اثر دستی و هنری به مرور زمان ارزش مادی آن افزایش می یابد و فنا پذیر نیست.

وی تاثیر فرهنگ را در بهبود شرایط اقتصادی بسیار تاثیر گذار دانست.

قنواتی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه مد و لباس در اهواز بیان کرد: برپایی این نمایشگاه نشانه ای است که حوزه هنر و فرهنگ چقدر در اقتصاد خانواده تاثیر دارد و اهمیت نوع پوشش و لباس که بخش مهمی از هویت و فرهنگ است در این نمایشگاه قابل مشاهده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: باید در بخش پوشاک و لباس در این استان به گونه ای کار کرد که از ورود و فروش پوشاک غیر ایرانی در بازار جلوگیری،و مردم به سمت خرید تولیدات داخلی حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در بخش فرهنگ و هنر بسیار کم هزینه تر از سایر بخش ها است افزود: دولت برای ایجاد هر اشتغالی بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه می کند این در حالی است که ایجاد هر اشتغال در بخش فرهنگ و هنر حدود 400 میلیون ریال است.

مدیر اجرایی نمایشگاه تخصصی طراحان مد و لباس، پارچه، دوخت و چاپ در اهواز نیز گفت: از اهداف برپایی این نمایشگاه ارتقای سطح فرهنگ و هنر نیروهای متعهد و کاردان، تشویق هنرمندان طراح، آشنا شدن جوانان با علم و اصول طراحی لباس و پرورش خلاقیت و روحیه ی کارگروهی در هنرمندان جوان است.

مدینه نری میسا افزود: در این نمایشگاه آثار طراحان مد و لباس شهرستان های استان نیز حضور داشتند و در برپایی این نمایشگاه از نیروی آموزش و پرورش نیز استفاده شد.

وی گفت: بالغ بر 200 کار تخصصی در بخش مد و لباس از طراحان به صورت آماده در خوزستان وجود دارد که آمادگی برپایی نمایشگاه پاییزه با این آثار وجود دارد.

در نمایشگاه تخصصی طراحان مد و لباس 533 اثر به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه شامل بخش های نمایشگاهی، کارگاهی، آموزشی و پایان نامه های تحصیلی، تحقیق و پژوهش، کسب و کار و کتاب های تخصصی بود.

این نمایشگاه از 25تا 29مرداد با هدف حمایت از طراحان، گرامیداشت تولد بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر در محل موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد، که دو روز تمدید شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار