تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۹۸۴۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران:
70 درصد فعالیت مخازن مشترک در دست شرکت ملی حفاری ایران است
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: 70درصد فعالیت های حفاری در مخازن مشترک نفتی در دست این شرکت است.

حیدر بهمنی روز شنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه علمی، کاربردی خوزستان افزود: این شرکت یک توان ملی در اختیار دولت بوده و هم اینک 14دستگاه حفاری آن در میادین آزادگان، یاران شمالی و جنوبی فعالیت دارند.

70 درصد فعالیت مخازن مشترک در دست شرکت ملی حفاری ایران است

وی با بیان این که شرکت ملی حفاری ایران وظیفه خود را در دریا و خشکی انجام داده اضافه کرد: فعالیت های این شرکت برای کشور ثبات اقتصادی و امنیت ایجاد می کند.

بهمنی ادامه داد: با فعالیت این شرکت تولید نفت با توجه به حفاری هایی که انجام می شود و کلید فتح مخازن است در دست دولت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: میانگین هزینه دکل های حفاری شرکت زیر 30هزار دلار بوده و این ابزاری برای تعادل نرخ در دست دولت است.

بهمنی گفت: شرکت ملی حفاری ایران در چارچوب مهندسی، برنامه ریزی و حفاری، چهار میلیارد دلار پروژه انجام داده و با وجود فعالیت تمام شرکت های زیر مجموعه نفت و شرکت های چینی، عمده فعالیت ها در دست شرکت ملی حفاری ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: نزدیک به چهار هزار حلقه چاه توسط این شرکت به متراژ هشت میلیون و 500هزار متر حفاری شده و عمق حفاری ها از ماکزیمم چهار هزار متر در پیش از انقلاب هم اینک به هفت هزار متر رسیده است.

بهمنی میزان حفاری ها توسط شرکت ملی حفاری ایران در سال های پس از انقلاب را چهار برابر آنچه در پیش از آن رخ داده اعلام کرد و گفت: هم اینک 16هزار نیروی انسانی با 27 نوع تخصص در این شرکت فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت های شرکت در انگلستان، ترکمنستان و لیبی در سال های گذشته اضافه کرد: کارهای بزرگی در عرصه های بین المللی و فرامرزی توسط این شرکت با بهره مندی از نیروهای داخلی انجام شده که این فعالیت ها ایجاد شغل، ساخت قطعات و رونق صنایع خوزستان را به دنبال داشته است.

بهمنی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران تنها نهاد صنعتی است که مانند جهاد سازندگی و سپاه با فتوای حضرت امام(ره) تاسیس شد و هم اینک در 10 استان کشور فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تعداد دکل های حفاری این شرکت از 16دکل در پیش از انقلاب هم اینک به 75 دستگاه رسیده و این شرکت برند کنترل فوران چاه ها در کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران امروز مسیر 50ساله را در 10 سال پیموده است و تحریم ها و جنگ تحمیلی به ما یاد داد که باید بیشتر کار کنیم.

بهمنی اظهار کرد: صنعتی که پیشتر به طور یکصد درصدی در دست آمریکایی ها بود امروز کاملا' در دست ایرانیان است و شرکت ملی حفاری ایران عضو شرکت های بین المللی جهان بوده و در تمام مناقصات خارجی حضور دارد.

وی گفت: تا زمان حاضر 50درصد دستگاه های حفاری شرکت به سیستم مدیریت پسماند تجهیز شده و مابقی آنها نیز تا سه سال آینده توسط این سیستم مدیریت خواهند شد.

بهمنی افزود: شرکت ملی حفاری ایران از سال 76 کمیته خودکفایی و ساخت داخل را راه اندازی و تاکنون 700سازنده قطعات و تجهیزات ویژه حفاری در داخل استان خوزستان و خارج از استان را شناسایی کرده است.

وی گفت: با فعالیت های شرکت خرید بیش از 18هزار قطعه پرمصرف حفاری که پیشتر از خارج کشور تامین می شد متوقف شده و این تجهیزات در داخل کشور ساخته می شود.

بهمنی یادآوری کرد: در سال 76، 12 سازنده قطعات ویژه حفاری در شهرک صنعتی شماره 1 اهواز با 200نیرو وجود داشت که تنها یکصد قطعه در این واحدها ساخته می شد.

وی توضیح داد: در آن موقع 20میلیارد ریال برای ساخت قطعات هزینه می شد که هم اینک 150سازنده در شهرک های صنعتی خوزستان و خارج از این شهرک ها در حال فعالیت هستند و برای ساخت قطعات 220میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: از سال 76 تاکنون این شرکت بیش از پنج هزار میلیارد ریال در خوزستان هزینه کرده و سهم این شرکت به جهت اشتغالزایی دو هزار و 250نفر در شهرک های صنعتی این استان 200هزار میلیارد ریال بوده است.

بهمنی ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران یک درصد بودجه های سرمایه ای خود را به حوزه پژوهش و فناوری اختصاص داده و تاکنون از این محل 300میلیارد ریال پرداخت شده که 75درصد آن سهم دانشگاه های خوزستان بود.

وی یادآوری کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز هر سال دو مرتبه مقام نخست در ساخت پروژه های حفاری را به خود اختصاص می دهد و 14 پروژه تاکنون به این دانشگاه در زمینه حفاری داده شده است.

بهمنی گفت: شرکت ملی حفاری ایران به میزان 297میلیارد ریال قرارداد با دستگاه های اجرایی کشور منعقد کرده که 222میلیارد ریال آن در داخل استان خوزستان بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: صنعت حفاری یک صنعت اثرگذار در کشور و خوزستان است و وقتی توانسته از سال 76 تاکنون 17هزار شغل ایجاد و 10هزار شغل به تعداد مشاغل کشور اضافه کند انتظار می رود که مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد.

شرکت ملی حفاری ایران در اول دی سال 58 تاسیس شد و فعالیت خود را با شش دستگاه حفاری آغاز کرد.

این شرکت به لحاظ دامنه عملیاتی، از بزرگترین شرکت های تابع شرکت ملی نفت ایران به شمار می رود که از شمالی ترین مناطق اعم از سرخس، خانگیران تا مرکزی، غرب، جنوب غربی و تا جنوبی ترین مناطق شامل خلیج فارس، پارس جنوبی و بطور کلی، در بیش از ۱۰ استان کشور، که امکان استحصال نفت و گاز وجود داشته باشد، فعالیت می کند.

شرکت ملی حفاری با افزایش دستگاه های حفاری و توسعه خدمات فنی ومهندسی و با بهره گیری از بیش از ۱۶ هزار نفر نیروی انسانی ، عملیات حفاری و خدمات فنی و مهندسی چاه های نفت و گاز را در کشور انجام می دهد.
:
:
:
آخرین اخبار