تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۹۸۴۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سوادآموزي آموزش و پرورش خوزستان خبرداد:
راه‌اندازي مراكز يادگيري محلي در خوزستان از مهرماه
معاون سواد آموزي اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان از راه​اندازي مراكز يادگيري محلي در استان خبرداد.

موسي شيخي با بيان اين‌كه اين مراكز در مهرماه سال جاري راه​اندازي خواهند شد، اظهار كرد: در مراكز يادگيري محلي علاوه بر سواد آموزی، مهارت​هاي اساسي زندگي و مهارت شغلي به افراد بي​سواد و كم​سواد آموزش داده مي​شود.

وي با تصریح بر این‌که از مهرماه سال جاري در سراسر استان و در هر شهرستان حداقل يك مركز ايجاد خواهد شد، افزود: وجود مراکز یادگیری محلی در راستای گسترش عدالت آموزشی است؛ همچنین این مراکز در رونق وضعیت اقتصادی افراد نقش مثبتي ايفا خواهند كرد.

معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تأثيرگذاري این مراكز در توسعه اقتصادی گفت: با توجه به اين که بخش اعظم جامعه هدف ما افراد بی‌سواد و کم‌سواد بزرگسال و اغلب فاقد حرفه است، این افراد مي​‌توانند با سوادآموزی و يادگيري مهارت در رونق اقتصاد محلي روستا يا شهر خود نقش فعالی داشته باشند؛ همچنين گسترش آموزش مهارت​ها موجب توسعه كشور مي​شود.

شيخي خاطرنشان كرد: مراكز يادگيري محلي زير نظر آموزش و پرورش و به‌صورت مستقل داير خواهند شد و افراد علاقمند و داوطلب با مراجعه به آن‌ها سوادآموزي را فرا مي​گيرند كه قطعأ وجود آموزش‌های مهارت شغلي، انگيزه آن‌ها را برای سوادآموزی نیز افزايش خواهد داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار