تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۹۸۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تربیت هنری در دستورکار آموزش و پرورش خوزستان
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای نخستین‌بار تربیت هنری و زیباشناختی به‌عنوان یکی اولویت‌های آموزش و پرورش استان تعیین شده و از امسال در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی رفیعی‌دهکردی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در بخش هنرهای دانش‌آموزی اظهارکرد: برای نخستین‌بار تربیت هنری و زیباشناختی به‌عنوان یکی از شش اولویت آموزش و پرورش استان تعیین شده است.

وی با بیان این‌که امسال تربیت هنری و زیباشناختی محور فعالیت معاونت فرهنگی آموزش و پرورش استان خواهد بود، افزود: در همین راستا برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌هایی مانند جشنواره سرودهای محلی دانش‌آموزان استان انجام شد و اعزام دانش‌آموزان به جشنواره‌های ملی فیلم کوتاه، تک‌نوازی و ... نیز در برنامه خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر لزوم توجه به ترویج هنر در مدارس و زیباسازی فضاهای آموزشی، گفت: طراحی فضای مدارس با زیباسازی فضاها، دیوارنویسی و تمام آنچه که در مقوله زیباسازی قرار می‌گیرد، در دستور کار قرار گرفته است.

رفیعی‌دهکردی با بیان این‌که به تنوع هنری اعتقاد اساسی داریم و این تنوع هنری را متناسب با استعدادها طراحی می‌کنیم، تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل این‌که معتقدیم فعالیت‌های آموزش رسمی از ظرفیت‌های لازم برخوردار نیستند، توجه ویژه را به آموزش‌های فوق‌برنامه در اجرای برنامه‌ها و اهداف هنری معطوف کردیم و به همین جهت این برنامه‌ها در تابستان سیاست‌گذاری شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با مدیران کانون‌های فرهنگی و معاونان فرهنگی مدارس استان اظهارکرد: مقوله هنر تعریف خاص خود را دارد و به همین دلیل تلاش می‌شود که در انتخاب رشته‌های هنری، فعالیت‌ها  متناسب با امکانات و ظرفیت هر منطقه دنبال شود؛ البته لازم است فعالیت‌های هنری با قید کیفیت اجرا شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار