تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۹۸۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرمشهر پایلوت جراحی قلب خوزستان می شود/راه اندازی خط قطار برای انتقال زائران عتبات عالیات
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر با تبیین اقدامات دولت یازدهم در راستای رونق و اشتغال پایدار در منطقه، گفت:با اجرای برنامه های گردشگری سلامت، مرکز شهرستان به پایلوت جراحی قلب خوزستان تبدیل شده و در تلاش هستیم تا خط قطار برای انتقال زائران عتبات عالیات از اهواز به شهرستان انجام شود.

ولی الله حیاتی دوشنبه همزمان با فرارسیدن هفته دولت در نشست خبری تبیین اقدامات دولت یازدهم طی دو سال گذشته و برنامه های پیش رو، گفت:با تجهیز امکانات و احداث و راه اندازی زیرساخت های بهداشتی و درمانی جدید، این شهرستان به پایلوت جراحی قلب استان تبدیل می شود.

وی با بیان تصویب احداث هشت مرکز درمانی در شهرستان خرمشهر در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان خرمشهر، افزود:این مراکز با همکاری و مساعدت سازمان منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی آبادان احداث می شود.

حیاتی همچننی با تبیین اقدامات انجام شده در دولت یازدهم، اتصال خط آهن بندر امام به شادگان و خرمشهر به بصره را کلید ترانزیت آسیای میانه به اروپا خواند و افزود:راه اندازی قطار محلی درون استانی با استفاده از لوکوموتیوهای پیشرفته مسافری در خط خرمشهر – اهواز برای انتقال زائران اربعین در دستور کار قرار دارد.

حیاتی عمران شهری خرمشهر با بیش از 700 میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری های کلانشهرها را از دستاوردهای اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

معاون استاندار خوزستان، توسعه صادرات و مراودات بندری را شاهرگ توسعه این شهرستان خواند و گفت:برنامه های راهبردی در حوزه صادرات کالا و رونق شهرستان در حوزه تجاری خرمشهر و مرز بین المللی شلمچه اجرا شده است.

* افزایش صادرات از مرز شلمچه

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه سخنانش با بیان افزایش رونق اقتصادی در این شهرستان طی دو سال گذشته، افزایش میزان صادرات از مرز شلمچه را یادآور شدو گفت:سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون ریال کالا از خرمشهر به خارج از کشور صادر شد و پنج ماه امسال نیز 500 میلیون دلار کالا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش را نشان می دهد.

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین با بیان اقدامات دولت در راستای لایروبی کارون و اروند و شناورسازی مغروقه ها، شمار مغروقه های شناورسازی شده از دوران جنگ تحمیلی در رودخانه کارون و اروند را 150 فروند خواند و گفت:بر اساس برنامه، سه مغروقه بزرگ در رودخانه اروند تا پایان امسال شناورسازی می شود.

حیایت با بیان پیگیری برای لایروبی اروندرود نیز گفت:در این راستا کمیته حقوقی لایروبی این رودخانه در وزارت امور خارجه تشکیل شده و دولت تدبیر و امید به منظور لایروبی اروند مصمم است توافقات با کشور عراق را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد:در صورت لایروبی اروندرود، علاوه بر امکان ورود کشتی های غول پیکر با تناژ بالای 10 الی 15 هزار تن، اشتغال این بخش در بندر خرمشهر از چهار هزار به 10 هزار نفر افزایش می یابد.

* گردشگری دریایی خرمشهر رونق می گیرد

فرماندار ویژه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اقدامات دولت برای رونق گردشگری دریایی، افزود:سال گذشته 150 هزار نفر از ترمینال خرمشهر به بصره منتقل شدند و در سال جاری نیز، ظرفیت نقل و انتقال با خط دریایی در این مسیر افزایش یافته است و تا هر میزان از این خط استقبال شود، ظرفیت انتقال نیز وجود دارد.

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد:برای انتقال زائران عتبات عالیات در ایام اربعین نیز، تمهیدات لازم برای انتقال زائران از این خط دریایی اندیشیده شده است.

حیاتی در ادامه سخنانش، آغاز عملیات ساخت بیمارستان 220 تختخوابی سوم خرداد را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان خرمشهر دانست و گفت:توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر به مساحت یکهزار متر مربع با تجهیزات و کادر پزشکی نیز آغاز شده است.

حیاتی از پیشرفت 96 درصدی ساخت استادیوم 15 هزار نفری خرمشهر خبر داد و گفت:علاوه بر این، تکمیل استخر سرپوشیده و مجموعه ورزشی چندمنظوره شهرستان نیز در سال جاری انجام می شود.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت:در بخش مسکن مهر نیز عملیات اجرایی پنج هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال انجام شده و تحویل متقاضیان می شود.

حیاتی اجرای طرح هادی در 60 روستای شهرستان خرمشهر را یادآور شد و گفت:کار اجرایی طرح هادی 42 روستای شهرستان خرمشهر به اتمام رسیده و تا پایان سال جاری نیز عملیات اجرایی طرح هادی در روستاهای خرمشهر به 100 فقره افزایش می یابد.

معاون استاندار خوزستان همچنین با بیان اجرای طرح احیای اراضی کشاورزی استان خوزستان موسوم به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری،گفت: سهم شهرستان خرمشهر از این طرح، 10 هزار هکتار است که پیمانکار طرح، کارگاه خود را تجهیز کرده، تسطیح و نی زدایی و آبرسانی به اراضی کشاورزی جزیره مینو نیز آغاز شده است.

وی گفت:پیش بینی می شود تا پایان سال 95 اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خرمشهر به پایان برسد.

* برنامه ها برای بزرگداشت هفته دولت

فرماندار ویژه خرمشهر همچنین باب یان برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت هفته دولت در شهرستان، افزود:بیش از 50 پروژه عمرانی خرمشهر با اعتبار 320 میلیارد ریال در هفته دولت امسال در شهرستان بهره برداری می شود.

حیایت تاکید کرد:این پروژه ها در بخش های صنعت، آب، خاک، کشاورزی، عمران شهری و بخش های زیربنایی به بهر برداری می شود.

وی شمار برنامه های هفته دولت امسال را 60 برنامه خواند و گفت:غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای دولت و افتتاح نمایشگاه مجازی عملکرد دستگاه های اجرایی از این برنامه هاست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار