تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۹۸۵۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهبود وضعیت مدارس حاشیه شهر در اولویت است
رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز با اشاره به این‌که بهبود وضعیت آموزشی مناطق محروم در اولویت است، بیان کرد: در این مناطق کمک‌های مردمی به دلیل محرومیت و فقر بسیار ناچیز است و به همین جهت تلاش می‌شود که از اعتبارات مدارس مناطق برخوردار که دارای وضعیتی مطلوب هستند به مدارس محروم کمک شود. همچنین برای بهبود مدارس مناطق محروم و حاشیه شهر، اعتبارات دولتی نیز جذب شده است.

فاضل خمیسی اظهار کرد: پروژه‌های احداث این فضاهای آموزشی به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده بود که با پیگیری‌های انجام شده تکمیل و امسال تحویل آموزش و پرورش شدند و در مهرماه مورد استفاده دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

وی افزود: به دلیل تعداد بالای پروژه‌های متوقف شده، پروژه جدیدی در حال احداث نیست بلکه تلاش می‌شود پروژه‌های موجود تکمیل شوند.

رییس آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز با بیان این‌که 2 پروژه آموزشی در هفته دولت افتتاح خواهند شد، گفت: یک مدرسه 10 کلاسه در منطقه مندلی و یک مدرسه 10 کلاسه دیگر در روستای جسانیه در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

خمیسی در خصوص وضعیت فضاهای آموزش در مناطق حاشیه شهر اهواز گفت: مدارس این مناطق با وضعیت مطلوب فاصله دارند که تعداد آن‌ها در ناحیه چهار اهواز بسیار است، اما با اقدامات انجام شده تغییرات چشمگیری در وضعیت مدارس مناطق محروم حاشیه شهر حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنان در فضای آموزشی کمبود احساس می‌شود. آموزش و پرورش در حال رشد است و مدارس به مرور زمان فرسوده می‌شوند؛ بنابراین روند ترمیم مدارس و احداث فضاهای آموزشی جدید باید رو به پیشرفت باشد.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اظهار داشت: در حال حاضر تراکم کلاسی در مدارس ناحیه چهار، 27 دانش‌آموز است در صورتی که طبق استانداردها در هر کلاس باید 20 دانش آموز باشد. علاوه بر این با تک نوبتی مدارس، کمبود فضای آموزشی بیشتر می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار