تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۹۸۶۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست مدیریت شهری سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد:
لزوم دقت در تنظیم صورت‌وضعیت پروژه‌ها توسط مدیران منطقه آزاد اروند
سرپرست مدیریت شهری سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم دقت در تنظیم صورت وضعیت پروژه‌ها توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح منطقه آزاد اروند تاکید کرد.

امیرسامان اوالی در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خرمشهر و رفع موانع احتمالی در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در زمان حاضر آنچه که سبب به تعویق افتادن اجرای پروژه‌ها و طرح‌های دستگاه‌های اجرایی می‌شود صورت‌وضعیت‌های تنظیم شده ادارات با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

سرپرست مدیریت شهری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این موضوع کار نظارت و بررسی کارشناسان و مشاوران سازمان بر طرح‌های ارائه شده را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

اوالی بیان کرد: برخی از صورت‌وضعیت‌های ارائه شده یا بیشتر از حد معمول بوده و یا آنکه در برخی دستگاه‌ها، برنامه‌هایشان تنها در حد طرح موضوع بوده و فاقد صورت وضعیت است.

وی از نادرست بودن آوردهای انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی برای انجام پروژه‌ها به عنوان یکی از عمده مشکلات فرا‌رو در اجرای پروژه‌ها خواند و تصریح کرد: به طور مثال در سه ماه گذشته برخی از ارگان‌های خرمشهر در صورت‌وضعیت‌های ارائه شده شان 50 میلیارد تومان اعتبار را درخواست کرده بودند که در اکثر آنان برآورد دقیقی صورت نگرفته بود.

سرپرست مدیریت شهری سازمان منطقه آزاد اروند بار دیگر با بیان اینکه ارائه صورت‌وضعیت برای بررسی ناظران منطقه الزامی است، گفت: در زمان حاضر ناظران سازمان منطقه آزاد اروند بر کارکرد شهرداری تهران در خرمشهر نیز نظارت دارند.

نظارت ما مانعی برای کارکرد شهرداری‌ها نیست

اوالی با تاکید بر اینکه نظارت ما مانعی برای کارکرد شهرداری‌ها نیست، افزود: نظارت سازمان منطقه آزاد اروند بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای ارتقای کیفیت اقدامات قابل اجرا در شهرهای آبادان و خرمشهر صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: افزایش سطح رضایت‌مندی شهروندان منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر) و برخورداری آنان از امکانات رفاهی مناسب، مهم‌ترین اهداف مدیران سازمان منطقه آزاد اروند به شمار می‌رود که امید است، این مهم تحقق یابد.

سرپرست مدیریت شهری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در زمان حاضر 172 میلیارد تومان اعتبار برای انجام برخی پروژه‌ها در خرمشهر تخصیص داده شده است.

اوالی از بهبود وضعیت میادین شهری با 5 میلیارد تومان اعتبار، آسفالت‌ریزی ورودی شلمچه و درون شهر (توسط شهرداری تهران) با 30 میلیارد تومان، بهبود وضعیت فاضلاب کوی بهروز و آریا با اعتباری معادل 14.5 میلیارد تومان، پروژه مشارکتی 50 درصدی برق با اعتبار 7 میلیارد تومان به عنوان برخی از این پروژه‌ها نام برد و یادآور شد: برای خرید 52 دستگاه اتوبوس به صورت مشارکت 50 درصدی با اتحادیه سازمان اتوبوس‌رانی کشور گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی صورت گرفته که خوشبختانه با موافقت مواجه شده است.

سرپرست مدیریت شهری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تخصیص اتوبوس به شهرهای آبادان و خرمشهر طبق اولویت‌بندی‌ها بر مبنای سنجش داشته‌ها و نیاز صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر لزوم طراحی پروژه‌های مناسب و ضروری شهری در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌‌مدت به جهت افزایش سطح رضایت‌مندی شهروندان افزود: به منظور تامین آسفالت مورد نیاز، مقرر شد تا شهرداری تهران کارخانه آسفالتی را در خرمشهر راه‌اندازی کند.

اوالی در پایان تصریح کرد: در راستای حمایت و تقویت شهرداری‌های آبادان و خرمشهر انجام برخی پروژه‌ها به آنان محول شد که از جمله آن‌ها می‌توان به واگذاری کار بهسازی میادین شهری اشاره کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار