تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۹۸۶۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مراسم بزرگداشت 20 سال فعاليت آموزش‌وپرورش ناحيه چهار اهواز عنوان شد؛
معلم و كرامت معلم را فراموش كرده‌ايم
رئيس هيأت مديريه كانون بازنشستگان آموزش و پرورش خوزستان با ابراز تأسف از این‌که معلم و کرامت معلم را از یاد برده‌ایم، گفت: امروز تعليم و تربيت فراموش و به فرماندهي و فرمانبري تبديل شده است.

حبيب‌الله كردوني در مراسم گراميداشت بيستمين سالگرد فعاليت آموزش و پرورش ناحيه چهار اهواز كه شب گذشته سوم شهریورماه در سالن طلائيه اهواز برگزار شد، به اهميت برگزاري چنين مراسم‌هایی اشاره و با اظهار اميدواری از این‌که در ساير نواحي آموزش و پرورش نیز شاهد برگزاري اين مراسم باشيم، اظهار كرد: به مديران آموزش و پرورش ناحيه چهار اهواز بايد تبريك گفت كه قدرشناس اين 20 سال فعاليت حوزه تعلیم و تربیت در این ناحیه شده​اند و به آن ارج نهادند.

وي سپس با قرائت شعر "درس معلم گر بود زمزمه محبتي، جمعه به مكتب آورد طفل گريزپاي را"، گفت: امروز البته این شعر مصداق ندارد و بايد به آن اعتراف كرد، دليل آن هم اين است كه معلم و كرامت معلم را فراموش كرده​ايم؛ امروزه مديريت آموزش و پرورش متزلزل و كار تعليم و تربيت فراموش و به "امریت" تبديل شده است.

كردوني تصريح كرد: تعليم و تربيت به فرماندهي و فرمانبري تبديل شده است كه هر دو خوب نيستند؛ به همين جهت بايد شعارهاي آموزش و پرورش تغيير کند و طرحي نو ارائه شود.

وي خاطرنشان كرد: بايد امريت را از بين برد و به دانش​آموزان از كودكي وظيفه​شناسي را آموزش داد؛ اگر دانش‌آموز وظيفه​شناسي را فرا بگيرد، ديگر نيازي به امريت و فرماندهي نيست.

همچنين در اين مراسم فاضل خميسي رئيس اداره آموزش و پرورش ناحيه چهار اهواز با اشاره به اين‌كه اين مراسم با هدف تجليل از پيشكسوتان عرصه تعليم و تربيت برگزار شده‌است، گفت: انقلاب اسلامي از جنس فرهنگي است و پايه​هاي آن بر فكر اسلامي و فرهنگي بنا شده است.

وي افزود: امروزه جوامع از حوزه سياسي خارج و وارد حوزه​هاي اجتماعي مي​شوند، حوزه​اي كه خود بخشي از حوزه فرهنگي است و تمام اين‌ها را نظام آموزش و پرورش پديد مي آورد؛ نظامي كه هر تصميم‌گيري در آن در تمام خانه‌ها و خانواده‌ها تأثير مي گذارد و تمام حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي و نظامي به آن وابسته هستند.

رييس اداره آموزش و پرورش ناحيه چهار اهواز عنوان كرد:​ با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد حركت آموزش و پرورش در خوزستان شتاب پيدا كرده و هر چند آسيب‌هاي وارد شده در دوره گذشته بسيار سخت بوده اما با همت دولت و همراهی ملت اميدواريم اين آسيب‌ها را ترميم و به سوي جامعه‌ای حركت كنيم كه شايسته نام اسلام  و جمهوري اسلامي است.

خميسي صداقت را عامل موفقيت دولت در اين 2 سال دانست و بيان كرد: صداقت با مردم و سيستم و ارائه آمارهاي واقعي عامل موفقيت دولت در این مدت بوده است و مبناي این صداقت حفظ منزلت معلم است.

وي با اشاره به فضای باز نقد در دولت یازدهم ادامه داد: ​امروز به يمن تدبیر دولت، كاركنان و معلمان هر آنچه در اندیشه دارند بدون نگرانی بیان و نظر و عقيده خود را ابزار مي‌كنند؛ زيرا معتقدیم همه سرباز نظام هستند و براي تعالي كشور تلاش مي‌كنند.

رييس اداره آموزش و پرورش ناحيه چهار اهواز با اذعان بر وضعیت و آمارهای ناراحت‌کننده آموزش و پرورش خوزستان اظهار امیدواری کرد که در پنج سال آينده ارتقا و ساير استان‌ها،حتي استان‌هاي برخوردار به وضعیت آن غبطه خواهند خورد و اين نوید از برنامه‌ها، آمارها و همت امروز معلمان و كاركنان مشهود است.

خميسي در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت :​ معتقديم كه حاكميت نخبگان موجب اعتدال و رشد جامعه مي شود زیرا نخبگان دغدغه پيشرفت كشور را دارند. در آموزش و پرورش نخبگان بسياري وجود دارد كه بايد از آن‌ها استفاده كرد و اگرچه ممکن است این نخبگان بازشسته باشند اما می‌توان از تجربیات و دانش آن‌ها استفاده نمود.

در پايان این مراسم از تعدادي از معلمان بازنشسته، كاركنان نمونه و  دانش‌آموزان موفق اين اداره با اهدای لوح سپاس، تقدير شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار